fbpx
Časoris
Učitelj Ivan Dović. Vir: osebni arhiv
Učitelj Ivan Dović. Vir: osebni arhiv

Osebni stik je ključen za motivacijo učencev

Naloga učiteljev je, da učence navdušijo za raziskovanje in ustvarjanje. To jim bo v življenju prišlo bolj prav kot znanje, meni Ivan Dović, učitelj tehnike na Osnovni šoli Trnovo.

Pri motiviranju učencev je ključen osebni stik. To je Dović najbolje spoznal med epidemijo. »V razredu ga z učenci vzpostaviš mimogrede, pri učenju na daljavo pa je to bistveno težje. Za to potrebuješ več časa.«

Spomladi je s kolegi učitelji ugotovil, da imajo učenci »poln kufer« učnih gradiv, kot so delovni listi. Začel jih je učiti, kako lahko naredijo svoje izdelke, čeprav so doma in nimajo orodja.

Učna gradiva za pouk tehnike je pripravil prek videorazlage. »Marsikaj najdeš na spletu. Ampak če dobijo kaj neposredno od tebe, slišijo tvoj glas, dajo lažje kaj iz rok,« je pojasnil Dović.

Po tem ko je učencem naročil, naj gradiva pregledajo, so se o snovi pogovarjali prek Zooma. »To je morda bolje od predavanj po urniku.« Opazil je, da starši, še posebno v veččlanskih družinah, ne morejo vsem otrokom zagotoviti, da so vse dopoldne vsak v svoji sobi na svojem računalniku.

Dović je učencem naročil, naj prek spletne učilnice naložijo fotografije svojih risb in izdelkov, nato pa je ob tem pripisal komentar.

Fotografije izdelkov učencev, med drugim lesenih splavov, je zbral in jih delil v videu. Nato ga je objavil na spletni učilnici. »To je otroke še posebno razveselilo,« pravi Dović.

Učitelj tehnike vidi enega ključnih izzivov v tem, kako doseči, da učitelji ne bi več drveli skozi šolsko leto in učence zasipavali z vsebinami, ki jim jih predpisujejo obsežni učni načrti.

»To delamo v dobri veri, da bodo učenci uspešni na nacionalnih preverjanjih znanja in maturi. Vendar to ni dobro, saj se pouk podreja cilju uspešnosti na nacionalnih preverjanjih.

Nemalokrat se zgodi, da učitelj uro, ki bi jo raje namenil raziskovanju določene teme ali ustvarjanju na področju, ki zanima učence, nato nameni reševanju nalog iz lanskih nacionalnih preverjanj znanja.«

Ta preverjanja imajo po njegovih besedah sicer plemenit cilj – izboljšati kakovost poučevanja. Toda zaradi tipa nalog dušijo kreativne procese v šoli, kar je nedopustno.

Učitelj tehnike, ki je leta 2017 prejel državno nagrado za izjemno delo na področju šolstva, je prepričan, da morajo učitelji vzgajati ljudi, ki bodo razvili strast na določenem področju.

Otroke je pomembno vzpodbuditi k razmišljanju o tem, kako reševati težave in biti pri tem čim bolj ustvarjalni. »To ni mogoče zgolj z učbeniki, delovnimi listi in neštetimi preverjanji znanja.«

***

Ideje za šolsko ustvarjanje in primere dobre prakse pripravljamo v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport.

Če imate tudi na vaši šoli dejavnost, na katero ste ponosni, ki izstopa, navdihuje ali navdušuje, nam pišite na urednik@casoris.si in z veseljem jo bomo predstavili.

Katarina

Katarina

Bulatović rada piše in razmišlja. Opazuje svet in ga poskuša razumeti. V dobrem in slabem.

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.