Je računanje zabava ali muka?
Do matematike otroci gojite različna čustva. Mnogi je ne marate.
Zakaj je tako, pojasnjuje profesorica z Univerze na Primorskem dr. Mara Cotič.
Zakaj nekateri otroci v višjih razredih izgubijo zanimanje za matematiko, drugi pa matematično samozavest?
V nižjih razredih osnovne šole pouk matematike izhaja iz otrokovega vsakdanjega življenja.
Navdušenost v višjih razredih upade, ker takrat ne izhajamo več iz učenčevega sveta, ampak jo začnemo poučevati na logični ravni.
Pomembno je, da temeljne matematične pojme vedno gradimo na problemskih situacijah, ki izvirajo iz konkretnih učenčevih izkušenj.
Matematiko moramo poučevati celostno in jo medpredmetno povezovati.
Na predmetni stopnji ter v srednji šoli se večkrat zgodi, da jo poučujejo premalo konkretno.
Če učitelj uči formalno in rutinsko, učencev ne more navdušiti za matematiko.
Mara Cotič
Učenec mora začutiti, da je koristna in potrebna v njegovem življenju.
Ali se učitelji zavedajo, da nimajo vsi otroci razvite sposobnosti logičnega razmišljanja? Kako naj se na ta primanjkljaj odzivajo?
Učitelji se tega premalo zavedajo.
Vsi otroci nimajo enako razvitih sposobnosti abstraktnega mišljenja.
Mara Cotič
Nekateri nikdar ne dosežejo logične stopnje mišljenja. Zato je takšne otroke nujno poučevati matematiko na konkretni ravni.
Kako bi lahko poskrbeli, da matematika ne bi bila tak bavbav za mnoge učence?
Pomembno je, da ima učitelj dober odnos z učencem in da izhaja iz učenca, njegovih sposobnosti in interesov.
Od učenca naj zahteva le toliko, kolikor ta zmore.
Pri nas je žal tako, da od vseh zahtevamo, da usvojijo vse cilje. Čeprav tega mnogi ne zmorejo.
Pri nekaterih je povsem dovolj, da pridobijo osnovne matematične kompetence, ki jih bodo potrebovali v svojem življenju.
Slovarček
Formalen zadošča zahtevam ne glede na resnično stanje.
Rutinski poteka po že znanem, ustaljenem načinu.
Za razmislek
- Kako ti gre matematika?
- Kateri je tvoj najljubši predmet?
- Zakaj ti je všeč?