Se je tudi tebi že kdaj zgodilo, da ti je iz zadrege, nelagodja ali otožnosti pomagala glasba? Ali knjiga. Morda celo risba?
Na Osnovni šoli Livada, ki je znana po svoji državljanski enolončnici učencev iz 27 držav in kjer so pripravili okroglo mizo Umetnost kot orodje pri premagovanju stisk otrok priseljencev, se je zgodilo prav to.
Ko je šolski pevski zbor zapel in zaplesal v različnih jezikih, so se na obrazih poslušalcev narisali nasmeški. Vzdušje na dogodku je v hipu postalo zelo sproščeno.
Ravno sproščenost je tisto, kar otroci priseljencev doseči, da se počutijo varne.
V popolnoma novem okolju pa je to težka naloga.
Poslušanje glasbe, petje in ples ter likovno ustvarjanje so zelo dobri načini za sproščanje. Omogočajo nam, da predelamo svoje stiske in se tako razbremenimo, so se strinjale zbrane strokovnjakinje, ki so tudi predstavile svoje izkušnje.
Glasba pa je na primer lahko tudi v pomoč pri učenju.
»Pri običajnem učenju je na delu le leva polovica možganov, če pa ga povežemo z glasbo, se sproži še desna polovica. Možgani si zato snov zapomnijo bolje in za dlje časa,« pravi psihologinja in glasbenica dr. Katarina Habe.
Priseljenski otroci se jezik najlažje učijo s pomočjo pesmi. Dr. Albinca Pesek je z otroki besedila iz učne snovi preoblikovala v reperske skladbe, ki so jim pomagale pri učenju.
Špela Loti Knoll, Tanja Rudolf in Irena Valdes, glasbenica, slikarka in likovna terapevtka, pa so predstavile prednosti glasbene in likovne terapije za otroke priseljencev. Ti si želijo varen, miren prostor, kjer lahko v miru ustvarjajo.
Umetnost, so se strinjale sogovornice, je odličen ventil za ljudi v stiski.
Slovarček
Če je nekaj ventil, pomeni, da sprošča veliko čustveno napetost.
Za razmislek
- Zakaj za OŠ Livada pravijo, da je državljanska enolončnica?
- Zakaj je umetnost dober ventil za različne stiske?
- Kako si pomagaš, ko si v stiski?