Slovenski osmošolci v primerjavi s tujimi vrstniki pogosteje uporabljajo računalnik za zunajšolske namene, kaže nova raziskava.
To žal ne vpliva na njihovo računalniško pismenost in mišljenje.
Slovenija je v mednarodni raziskavi ICILS 2023 sodelovala drugič. V njej je sodelovalo še 33 držav oziroma izobraževalnih sistemov.
Kakšni so rezultati, ki sta jih včeraj predstavila Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje?
To sicer velja tudi za večino drugih držav, ki so v raziskavi sodelovale v tem obdobju.
Pri nas je bilo vanjo vključenih 169 osnovnih šol s 170 oddelki. To pomeni:
- 3318 otrok,
- 2337 učiteljev,
- 161 ravnateljev ter
- 168 koordinatorjev za informacijsko-komunikacijsko tehnologijo.
Slovenski učenci so pri računalniški in informacijski pismenosti leta 2013 osvojili 511 točk.
Lani so v povprečju dosegli 485 točk, približno toliko, kot njihovi hrvaški vrstniki.
Medtem ko so se pri računalniškem mišljenju izkazali podpovprečno. Osvojili so 448 točk oziroma 35 manj od povprečja.
In dobra novica?
Razlike med šolami so na tem področju majhne.
Rezultati kažejo, da polovica osmošolcev in osmošolk pri delu z digitalno tehnologijo potrebuje podporo.
dr. Vinko Logaj, minister za vzgojo in izobraževanje
V prihodnosti bi jih lahko izboljšali z usposabljanjem učiteljev, ki poučujejo ta področja. Prav tako pripravljajo prenovo učnih načrtov, je napovedal minister.
S tem naj bi učenci okrepili veščine za reševanje kompleksnejših problemov.
Slovarček
Kompleksen je vsestranski, celovit.
Za razmislek
- Kako pogosto uporabljaš računalnik doma?
- Kdo ti pomaga pri uporabi digitalne tehnologije?
- Uganeš, katerim državam gre na tem področju najboljše?