Kaj je prav in kaj narobe, kaj je dobro in kaj slabo? Včasih je meja med enim in drugim tanka.
Integriteti se danes posvečajo na posvetu Komisije za preprečevanje korupcije (KPK).
[optinform]Za njeno krepitev v šolstvu pa se še posebej zavzema predsednik dr. Robert Šumi.
Kaj je integriteta?
Integriteta je, da veš, kaj je prav in kaj ni. In potem vedno ravnaš tako, kot je prav, tudi če ti je neprijetno ali pa te je strah, kaj si bodo o tebi mislili prijatelji.
Integriteten si še posebej takrat, ko delaš prav, ko te nihče ne gleda oziroma nihče ne bo vedel za to. Integriteto imaš ali pa je nimaš.
O njej se lahko učiš, a to ni dovolj, da postaneš oseba z integriteto. Živeti jo moraš v praksi. S tem postaneš zaupanja vredna oseba.
Kako lahko okrepimo zavedanje o njej?
Prvi, ki nas naučijo, kaj je prav in kaj narobe, so starši. Zato je pomembno, da se o integriteti z njimi pogovarjamo že od malih nog.
Starši ne smejo samo govoriti, temveč se morajo predvsem obnašati integritetno ter otrokom postavljati zgled. To je njihova največja odgovornost.
O integriteti se lahko pogovarjamo s prijatelji, sorodniki, se o njej učimo v vrtcu in šoli.
Učitelji in učenci lahko izkoristijo učno snov ali vsakdanje situacije, ob katerih morda ni vedno najlažje razumeti, kako pravilno – integritetno – ravnati.
Kakšni so rezultati projekta krepitve integritete v osnovnih šolah?
Lepi in spodbudni!
V projektu Integriteta: skupni cilj generacij je lani sodelovalo pet šol, letos jih sodeluje 17. To vključuje 86 učiteljev in ravnateljev ter vsaj 1.700 učencev.
Ti rezultati vlivajo veliko upanja, da bodo današnji otroci zrasli v integritetne odrasle.
Za razmislek
- Kako veš, kaj je prav in kaj narobe?
- Ali v šoli obravnavate integriteto?
- Kaj dela protikorupcijska komisija?