Na naših ulicah je vedno več električnih skirojev, s katerimi drvi tudi vse več otrok.
2019* | 2020 | 2021** | |
število prometnih nesreč | 9 | 51 | 60 |
– od tega lahka telesna poškodba | 5 | 38 | 39 |
– od tega huda telesna poškodba | 1 | 3 | 8 |
– od tega udeleženi mladoletniki | 1 | 7 | 15 |
**Podatki so do 2. septembra.
Vir: Policija
V 2019 se je en mladoletnik lahko telesno poškodoval, v 2020 dva in letos enajst, pravi predstavnica policije za odnose z javnostmi Maja Ciperle Adlešič.
Zato je pomembno poznati nova pravila, ki so začela veljati avgusta.
Z e-skiroji in e-rolkami se moramo po novem voziti po kolesarski stezi.
Tam, kjer je ni, vozimo po desnem robu ceste. To velja v naseljih, kjer je dovoljena hitrost do 50 kilometrov na uro.
Dokler nismo polnoletni, moramo nositi čelado.
Ponoči moramo imeti na e-skiroju spredaj prižgano belo luč, zadaj pa rdečo pozicijsko svetilko. Na zadnji strani moramo imeti rdeč odsevnik ter na obeh straneh rumene ali oranžne bočne odsevnike, pojasnjujejo na agenciji za varnost prometa.
Vožnja je dovoljena od 14. leta dalje oziroma od 12. leta, če imamo kolesarsko izkaznico.
Drugi vas ne slišijo in jih lahko presenetite, zato uporabljajte oblačila in čelado živih barv, prižgite sprednjo luč, saj boste tako prej vidni.
Kaja Kobal, Zavod Varna pot
E-skiro je hitrejši od navadnega, tih, gibljemo se na majhnih kolesih in smo hkrati z obema nogama na njem, krmilo zelo lahkotno obrnemo levo ali desno in hitro lahko izgubimo ravnotežje. Zelo težko se hitro izognemo nenadni oviri, zato so opazovanje prometa, nenehna preža in predvidevanje ključni, če želimo biti varni vozniki e-skiroja, svetujejo na zavodu.
Za razmislek
- Si se že peljal z e-skirojem?
- Zakaj električna vozila težje zaznamo kot navadna vozila?
- Zakaj je dobro, če čelado nosijo vsi, ne samo najmlajši?