Tisti, ki se v šolo ali službo vozijo v Ljubljano, že več mesecev opozarjajo, da je ljubljanska obvoznica prepolna avtomobilov. Tudi na avtocestah ni nič bolje.
Z javnim prevozom pa, pravijo, ne morejo na pot, saj vlaki pogosto zamujajo uro in več.
Kaj torej narediti?
Morda bi veljalo pogledati, kako so promet uredili v drugih državah.
Na Nizozemskem, na primer, ki je po velikosti dvakrat večja od Slovenije, živi devetkrat več ljudi.
Toliko potnikov bi moralo povzročati veliko prometnih preglavic.
A že bežen obisk države pokaže, da ni tako hudo. Zakaj ne?
Na Nizozemskem se veliko ljudi med mesti vozi z vlaki in po mestih s kolesi.
Čeprav vozovnice za vlake niso poceni, se mnogi odločijo zanje, ker so pogosti in večinoma točni.
»Predvsem v mestih bi bila gneča še precej večja, če javni prevoz ne bi bil urejen, kot je, in če ne bi toliko ljudi kolesarilo,« ugotavlja Petra Tomše, ki se je nedavno preselila v to državo.
Kolesarske steze so široke, lepo označene in povsod. Ne zgodi se, da bi se nenadoma končale.
Prav tako nihče ne pričakuje, da bodo na prehodu kolesarji sestopili s kolesa in se čez cesto odpravili peš.

Za vožnjo s kolesom se odločajo starejši in mlajši, družine z otroki, športniki in popotniki.
Povsod v državi velja pravilo: »Najprej kolesarji.« Ti imajo prednost pred avtomobili in zdi se, kot da celo pred pešci.
Nizozemci namreč veljajo za prijazne, a se zelo razjezijo, če jim ti stopijo pred kolo.
Bi ti bilo všeč, če bi to pravilo veljalo tudi pri nas?
Za razmislek
- So kolesarske steze v tvojem kraju dobro urejene?
- Kako bi še lahko poskrbeli, da bi se ljudje manj vozili z avtomobili?
- Katero prevozno sredstvo najraje uporabljaš?
