»Na spletu je veliko brezplačnih orodij, ki otrokom različnih starosti razkrivajo, kako lahko uporabljajo umetno inteligenco za ustvarjanje in učenje,« pravi Madhumalti Sharma iz Luksemburga, ambasadorka evropskega tedna programiranja EU Code Week.
Na konferenci Mreža znanja je predstavila inovativne tehnologije za učitelje.
Kaj pa bi o umetni inteligenci povedali otrokom?
To je nekaj, kar vsi, tudi otroci, že uporabljamo, in to vsak dan, tudi če se morda tega ne zavedamo.
Ko gledamo videe na YouTubu, nam umetna inteligenca predlaga naslednjega.
Tudi za odklepanje telefona jo uporabljamo – program za prepoznavanje obraza.
Današnji otroci ste se torej rodili v svet, ki že vključuje umetno inteligenco.
Naučiti se jo morate uporabljati za ustvarjanje: torej, da ne boste samo igrali igric, ampak da jih boste znali tudi ustvarjati.
Pomembna prelomnica v našem razumevanju umetne inteligence se je zgodila, ko se je pojavil pogovorni robot ChatGPT. Nenadoma so skoraj vsi govorili samo še o njem.
To je orodje, ki nam lajša delo. Podobno kot nož. Z njim lahko režemo sadje ali koga poškodujemo.
Prav je, da uporabljamo ChatGPT, toda ne smemo mu popolnoma zaupati. Še vedno moramo informacije sami preverjati.
Ali ga lahko otroci uporabljajo za pisanje domačih nalog?
Na kratko ja, vendar s premislekom.
Učitelji jim pri tem lahko pomagajo, vendar se morajo najprej sami naučiti, kako naj ga uporabljajo za poučevanje.
ChatGPT lahko odgovori na vprašanje, kdaj je potekala bitka, učitelj pa mora otroka spodbuditi, da razmisli, zakaj je ta informacija danes pomembna.
Pomembno je torej, kaj naredimo po tistem, ko ChatGPT napiše odgovore.
Umetne inteligence se ne smemo bati.
Otroke moramo naučiti, kako naj jo uporabljajo za prave stvari in v prave namene.
Za razmislek
- Ali veš, kje vse jo uporabljaš?
- Te plaši ali navdušuje?
- Kako dobro poznaš ChatGPT?