Še zadnjič v tem šolskem letu greš v razred!
Imaš svojo najljubšo učiteljico ali učitelja? Ti bo manjkal oziroma manjkala med počitnicami?
To je letos postala Simona Šarlah, učiteljica nemščine, državljanske in domovinske kulture ter etike in filozofije z OŠ Vojnik.
Kakšen je vaš recept za dobro vzdušje pri pouku?
Nimam občutka, da v šolah prevladuje nezadovoljstvo.
Res je, da se veliko ukvarjamo s težavami in potem je na prvi pogled videti, da je vse slabo.
Kljub temu se v šolah dogaja še veliko drugega: druženje, klepetanje in ustvarjanje.
V razredu zagovarjam sproščeno vzdušje, ki temelji na spoštovanju, kančku humorja in ustvarjalnih projektih.
Če se ukvarjamo s stvarmi, ki nas zanimajo in veselijo, ali pa delamo na način, kjer je treba sodelovati in biti ustvarjalen, je delo veliko bolj učinkovito in zabavno.
Trudim se, da je tega čim več.
Česa si otroci želijo pri pouku in kaj pričakujejo?
Učenci so pri pouku radi aktivni.
Klasično podajanje snovi jih dolgočasi, zato se hitro miselno odklopijo.
Snov se da podajati in ponavljati na veliko zabavnejših načinov. Na primer spreganje glagolov s podajanjem žogice ali ponavljanje slovničnih struktur z didaktično igro.
Pogosto izvedemo kakšen projekt, kot je ustanovitev podjetja ali razredne županske volitve.
Če je pouk aktiven in zanimiv, mu učenci z veseljem sledijo in so pri tem aktivni tudi sami.
Kaj bi spremenili v našem šolskem sistemu?
Najprej bi ukinila ocene!
V pouk bi uvedla več samostojnega učenja, več ustvarjalnega razmišljanja, projektov in tematskih pogovorov, kjer bi učenci lahko aktivno sodelovali.
Za razmislek
- Se pri pouku kdaj dolgočasiš?
- Kakšni se ti zdijo predlogi za spremembo šolstva?
- Se veseliš počitnic?