Danes je svetovni dan učiteljev!
V Sloveniji se lahko pohvalimo z nekaterimi res izjemnimi! Med njimi je Uroš Ocepek, ki se je na Global Teacher Prize uvrstil med najboljših 50 na svetu.
Ali v zadnjem letu opažate spremembe v šolstvu?
Učitelj sem deset let. V tem času se je stanje, ko je bilo preveč učiteljev, prevesilo v drugo skrajnost. Posledično se je poslabšal učiteljski ugled.
Vse manj smo vključeni v pripravo sprememb. Običajno nas vključijo v manjše delovne skupine, redko pa v skupine, ki imajo odločilno vlogo.
Opazil sem trend, da mladina vedno pogosteje najde idole s temačnega dela spleta in moramo učitelji vložiti še več energije, da osvetlimo pogled na svet in ojačamo vrednote.
Učitelji smo tako smerokaz, ki kaže, v katero smer gre družba.
Kaj moramo spremeniti?
Če bi imel čarobno palčko, bi poskrbel:
- Vsak učenec in dijak bi imel učitelja/tutorja, ki bi ga spremljal, mu bil na voljo in mu svetoval pri doseganju ciljev. Poiskal bi ga sam.
- Poskrbel bi za igrifikacijo pouka za krepitev pripadnosti. Z njo bi spodbujali tudi življenjske kompetence.
- Učenci bi imeli dostop do sodobne tehnologije in predmet, pri katerem bi pridobili znanje za njeno etično in kritično rabo. Sam sem denimo oblikoval modul za spoznavanje umetne inteligence. Obravnavali bomo tudi velike jezikovne modele.
Kakšen je dober učitelj?
To vprašanje dobim pogosto. Vsakič odgovor nekoliko preoblikujem – odvisno od navdiha in nedavnih izkušenj v učilnici.
V tem trenutku bi dejal, da je pravi učitelj tisti, ki z iskrico v očeh, iskrenostjo in preprostostjo osvoji srca učencev ali dijakov.
Njegova karizma jih prepriča, da v njem vidijo zaveznika, ki jim želi predati znanje za boljšo prihodnost.
Slovarček
Igrifikacija je uporaba načinov razmišljanja, ki izhajajo iz igranja iger.
Za razmislek
- Kakšen je dober učitelj?
- Imaš najljubšega?
- Kakšne spremembe želiš v šoli?