Ali so tretješolci že dovolj veliki za zahtevnejši preizkus znanja?
Ne, so skorajda v en glas menili udeleženci 28. otroškega parlamenta, ki so ga letos posvetili šoli in šolskemu sistemu.
Ministrica dr. Maja Makovec Brenčič jim je pojasnila, da so nacionalno preverjanje znanja (NPZ) v tretjem razredu letos poskusno uvedli zato, da bi lahko na šolah pravočasno zaznali, kateri učenci imajo luknje v znanju, in jim potem že v naslednjem letu pomagali, da teh ne bi bilo več.
NPZ v šestih in devetih razredih poteka v maju, v tretjih razredih pa so z njim že zaključili. Učenci so najprej pisali preizkus iz slovenščine, včeraj pa še iz matematike.
Izpeljali so ga na 110 šolah. V poskusnem preverjanju znanja je sodelovalo 4415 učencev.
Na ministrstvu za izobraževanje so z odzivom zadovoljni. Šole so se prostovoljno odločile za sodelovanje, so povedali, in med njimi so tako mestne kot primestne ter vaške šole iz vse Slovenije.
S poskusnim preverjanjem so želeli pridobiti informacije o:
- primernosti dolžine in težavnosti preizkusov znanja,
- primernosti različnih tipov nalog,
- razumljivosti navodil za reševanje nalog,
- zapisu navodil za vrednotenje in
- odzivu učiteljev na vsebino in zahtevnost preizkusov.
Rezultate bodo pristojni analizirali v prihodnjih mesecih in jih posredovali šolam, ki so sodelovale v poskusnem preverjanju.
Na Facebooku pa so nam danes dopoldne ob objavi prispevka na vprašanje, ali so tretješolci premajhni za NPZ, z OŠ Šenčur tako odgovorili: »Nikakor niso premajhni. Na naši šoli smo NPZ tretješolcev izvedli brez stresa, naloge pri obeh predmetih so bile zanimive, testa premišljeno sestavljena.»
Slovarček
Analizirati pomeni razčlenjevati; med analizo NPZ bodo denimo pristojni ugotavljali, kaj je treba pri preverjanju spremeniti.
Za razmislek
- Ali se ti zdi prav, da znanje enotno preverjajo na vseh šolah?
- Ali obstaja kakšen drug način preverjanja znanja poleg testov?
- Kaj meniš o predlogu, da bi poleg znanja ocenjevali trud?