»Stres čutim, kadar je pred mano ocenjevanje in ne znam. Kar je redko,« pravi osmošolec Alen Munda z OŠ Dravlje.
»Največ stresa mi povzroča šola. Občutim ga pri ustnem spraševanju, pri ostalih obveznostih v šoli pa ga ne občutim,« dodaja šestošolka Brina Jakolič.
Raziskava zavoda za šolstvo, s katero so ugotavljali doživljanje stresa oziroma obremenjenosti učencev v šoli, potrjuje njune besede.
Šola za učence ni tako stresna, kot so raziskovalci pričakovali. Največ ga povzročajo ocene in veliko število predmetov na dan. Odnosi s sošolci in učitelji, pričakovanja staršev ali dejavnosti izven šole pa jim ga povzročajo precej manj.
Da jih šola ne obremenjuje, je odgovorilo 17,1 odstotka sodelujočih učencev. Podoben odstotek učencev je dejalo, da so zelo obremenjeni. Približno dve tretjini učencev pa je po svojih besedah le zmerno obremenjenih.
Več stresa občutijo osmošolci, kar je razumljivo, saj njihove ocene že štejejo za vpis v srednjo šolo. Dečki so bolj obremenjeni kot deklice. To pa je nenavadno, saj je v drugih državah obratno.
Kaj stres sploh je?
Soavtorica raziskave dr. Tanja Vec Rupnik pravi, da so stres opredelili kot odzive učencev na dogodke in situacije, ki jih obremenjujejo.
In kako ga otroci doživljajo?
»Ko stojim pred tablo sem živčna in se tresem,« pojasnjuje Brina Jakolič.
Dekleta zaradi stresa tudi slabše spijo, so utrujene ali se težko osredotočijo na to, kar počnejo. Fantje pa pogosteje izostajajo od pouka, dodaja soavtor dr. Branko Slivar.
V raziskavi je sodelovalo 8316 šestošolcev in osmošolcev iz 269 osnovnih šol.
»Sedaj imamo konkretne podatke o obremenjenosti učencev, ne le mnenja,« je na predstavitvi raziskave dejal minister za izobraževanje dr. Jernej Pikalo.
Iz rezultatov izhaja, da imamo dobro šolo in da učenci niso preveč obremenjeni, so še poudarili sodelujoči.
Za razmislek
- V katero skupino učencev sodiš ti?
- Kaj te v šoli najbolj obremenjuje?
- Kako občutiš stres?