Se v šoli počutiš sprejetega? Te učitelj razume? Ti pri pouku pomaga?
In kaj pravzaprav sta pravičnost in vključenost?
O tem se na konferenci Vključevanje, inkluzivnost in pravičnost v vzgoji in izobraževanju pogovarjajo učitelji in ravnatelji iz vse Slovenije.
Pogovarjajo pa se tudi o različnih načinih izvedbe in organizacije dela, s pomočjo katerih v izobraževanje vključujejo vse otroke.
»Vključenost ne pomeni zgolj, da otrok pride v šolo in tam posluša, ampak da je vključen na tak način, da se v njem vzbudi zanimanje,« pojasnjuje Tanja Taštanoska, vodja sektorja za kakovost in analize na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport.
Vključenost je tudi, da se otrok počuti sprejetega v skupnosti in da občuti, da je učitelju mar za to, kako se počuti, kaj zna in kaj želi znati.
Tanja Taštanoska, ministrstvo za izobraževanje
Učitelj mora pouk prilagoditi skupini otrok ali posamezniku. Pri tem mora upoštevati, da vsi otroci ne prihajajo iz enakih okolij. Že to zanje pomeni določene izzive.
»Cilj vključenosti, da tudi otroci z določenimi primanjkljaji lahko sodelujejo pri pouku in vseh obšolskih dejavnostih,« poudarja Tanja Taštanoska.
O tem, kako pravična je slovenska šola in kaj mladi razumejo kot pravičnost, so na konferenci govorili tudi učenci in dijaki.
»Želeli smo, da učitelji slišijo njihova mnenja,« odločitev pojasnjuje Tanja Taštanoska.
Učenje je po njenih besedah namreč proces soustvarjanja, kjer so učitelji in učenci sodelavci in ni nihče v nadrejenem ali podrejenem položaju.
Slovarček
Inkluzivnost je upoštevanje posebnosti ranljivih skupin, kot so slepi in slabovidni, gluhi in naglušni, gibalno ovirani, z govorno-jezikovnimi motnjami, s čustveno-vedenjskimi težavami, in načrtno prilagajanje njihovim sposobnostim.
Za razmislek
- Kaj zate pomeni pravičnost?
- Se v šoli počutiš sprejetega?
- Te učitelj razume?
