V parlamentu že dolgo ni bilo videti toliko rok, ki bi nestrpno molele v zrak.
Učenci, ki na svojih šolah sodelujejo v Otroškem parlamentu, so na 27. zasedanju nacionalnega Otroškega parlamenta v veliki dvorani državnega zbora imeli veliko vprašanj.
Za politike in drug za drugega.
V sklepnem delu zasedanja, ki je bil letos posvečen temi Otroci in načrtovanje prihodnosti, so predstavili razmišljanja, ugotovitve in sklepe, ki so jih sprejeli v štirih delovnih skupinah. Na teh so razpravljali o tem, kakšni ljudje želijo postati, o prihodnosti, o vrednotah in o okolju.
Veliko besed so namenili vzgoji in razmišljanju, kje naj se ta dogaja, doma ali v šoli.
Tudi mladi parlamentarci namreč opažajo, da izginjajo določene vrednote. Že njih, na primer, mlajši učenci ne spoštujejo. Med drugim so zato pozvali k ponovnem premisleku, kako utrditi avtoriteto učiteljev. Staršem pa je treba po njihovih besedah na roditeljskih sestankih na prijazen način svetovati, kako naj vzgojijo otroke, da ti ne bodo preveč razvajeni.
Letos je v Otroškem parlamentu sodelovala skoraj polovica vseh osnovnih šol oziroma približno 3000 učencev in učenk. Na nacionalnem zasedanju v Ljubljani se jih je zbralo 114.
Šola je za mlade parlamentarce očitno zelo pereča tema, kar se je pokazalo tudi med razpravo, saj so izrazili številne in različne pomisleke, denimo zaradi uvedbe nacionalnega preverjanja znanja v tretjem razredu. Za temo 28. Otroškega parlamenta prihodnje šolsko leto so zato izbrali Šolstvo in šolski sistem.
Slovarček
Otroški parlament je program vzgoje otrok in mladostnikov za demokracijo, ki ga Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) izvaja od leta 1990. Velja za najbolj prepoznavnih in izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih po demokratičnem postopku izberejo sami.
Za razmislek
- Imate na šoli otroški parlament?
- Kako deluje?
- Katere ideje in predloge lahko parlament uveljavi na šoli?