Časoris
Vplivneži v Franciji ne smejo več promovirati lepotnih posegov in tobaka. Vir: Profimedia
Vplivneži v Franciji ne smejo več promovirati lepotnih posegov in tobaka. Vir: Profimedia

Spletni vplivneži ne ravnajo vedno prav in so lahko tudi kaznovani

Izraz vplivnež ali influencer ti je verjetno že dobro poznan. Najbrž kakšnemu tudi slediš.

V zadnjih letih so preplavili vsa mogoča družbena omrežja.

Vplivneži so posamezniki, ki na spletnih profilih objavljajo vsebine, za katere jih plačajo oglaševalci.

Na posnetkih lahko gledamo, kako telovadijo, potujejo, kuhajo ali se zabavajo. Spoznamo njihove prijatelje, hišne ljubljenčke in tudi otroke.

Vplivneži veliko oglašujejo. Vir: Profimedia
Vplivneži veliko promovirajo. Vir: Profimedia

Pozornost javnosti najbolj pritegnejo posnetki z majhnimi ali malo večjimi otroki, ki v videih počnejo marsikaj.

Lahko opazujemo, kako jih mame previjajo in hranijo, malo večji otroci pojejo, igrajo ali odgovarjajo na različna vprašanja. Včasih otrok nastopa kar sam.

Otroci tako nehote postanejo glavna vsebina na profilih njihovih staršev influencerjev.

In tu že naletimo na prvo težavo. Kdaj lahko rečemo, da otroci postanete igralci v plačani reklami?

V posnetkih pogosto nastopate tudi otroci. Vir: Profimedia
V posnetkih pogosto nastopate tudi otroci. Vir: Profimedia

Slovenski inšpektorat za delo namreč z zakonom prepoveduje delo otrokom, mlajšim od 15 let.

Pri nas so za delo otrok na družbenem omrežju že izrekli prvo denarno kazen. Ta je znašala 1500 evrov.

Zelo problematično na družbenih omrežjih je tudi prikrito oglaševanje.

To pomeni, da vplivnež v posnetku pohvali nek izdelek, a hkrati občinstvu ne omeni, da je za to od njegovega proizvajalca prejel plačilo.

Zakonodaja je na področju influencerstva sicer nekoliko nejasna, a vseeno prihaja do nekaterih premikov.

Delovanje spletnih vplivnežev bodo od zdaj bolj strogo spremljali vsi pristojni organi. Novo zakonodajo pripravlja tudi Evropska unija.

Najstrožje zakone na tem področju ima Francija, ki je sprejela zakon, ki posega na področje oglaševanja spletnih vplivnežev.

Vplivneži bodo morali plačano vsebino označiti in navesti, če so pri vsebinah uporabljali filtre oziroma jih kako drugače spreminjali.

Zaradi neupoštevanja novih določil lahko francoski vplivneži pristanejo celo v zaporu.  

Za razmislek

  1. Katera družbena omrežja spremljaš?
  2. Slediš kakšnemu vplivnežu?
  3. Kako pogosto zaslediš vsebine, v katerih nastopajo otroci?
Podprite Časoris ozka pasica Časko

Mateja

je novinarka in mama dveh odraščajočih deklet, ki svoj prosti čas najraje nameni športu. Rada ima sneg, še raje valove, najraje pa pleza nekje v naravi.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.