Izraz vplivnež ali influencer ti je verjetno že dobro poznan. Najbrž kakšnemu tudi slediš.
V zadnjih letih so preplavili vsa mogoča družbena omrežja.
Na posnetkih lahko gledamo, kako telovadijo, potujejo, kuhajo ali se zabavajo. Spoznamo njihove prijatelje, hišne ljubljenčke in tudi otroke.
Pozornost javnosti najbolj pritegnejo posnetki z majhnimi ali malo večjimi otroki, ki v videih počnejo marsikaj.
Lahko opazujemo, kako jih mame previjajo in hranijo, malo večji otroci pojejo, igrajo ali odgovarjajo na različna vprašanja. Včasih otrok nastopa kar sam.
In tu že naletimo na prvo težavo. Kdaj lahko rečemo, da otroci postanete igralci v plačani reklami?
Slovenski inšpektorat za delo namreč z zakonom prepoveduje delo otrokom, mlajšim od 15 let.
Pri nas so za delo otrok na družbenem omrežju že izrekli prvo denarno kazen. Ta je znašala 1500 evrov.
To pomeni, da vplivnež v posnetku pohvali nek izdelek, a hkrati občinstvu ne omeni, da je za to od njegovega proizvajalca prejel plačilo.
Zakonodaja je na področju influencerstva sicer nekoliko nejasna, a vseeno prihaja do nekaterih premikov.
Delovanje spletnih vplivnežev bodo od zdaj bolj strogo spremljali vsi pristojni organi. Novo zakonodajo pripravlja tudi Evropska unija.
Vplivneži bodo morali plačano vsebino označiti in navesti, če so pri vsebinah uporabljali filtre oziroma jih kako drugače spreminjali.
Zaradi neupoštevanja novih določil lahko francoski vplivneži pristanejo celo v zaporu.
Za razmislek
- Katera družbena omrežja spremljaš?
- Slediš kakšnemu vplivnežu?
- Kako pogosto zaslediš vsebine, v katerih nastopajo otroci?