Koronačasi so pustili številne sledi.
Nekaj so jih zaznali tudi raziskovalci, ki so ugotavljali, kako otroci doživljate demokracijo, državo, pravice, politiko in medije.
Izkazalo se je, da slovenski otroci naštetim institucijam zaupate manj kot nekoč.
Minister za vzgojo in izobraževanje dr. Darjo Felda je na predstavitvi ugotovitev raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (ICCS 2022) dejal, da nekaj vpliva verjetno lahko pripišemo zaprtju šol v času pred izvajanjem raziskave. Vsega pa zagotovo ne.
Slovenski del raziskave je vodila dr. Eva M. Klemenčič s Pedagoškega inštituta.
Pričakovala sem, da bodo rezultati slabši kot ob zadnjem merjenju leta 2016, ne pa, da bodo toliko slabši.
dr. Eva M. Klemenčič
Izkazalo se je namreč, da:
- otroci redkeje volite predstavnika oddelčne skupnosti ali šolskega parlamenta;
- redkeje ste pripravljeni sodelovati v okoljevarstvenih akcijah;
- manj vas namerava na volitve, ko boste stari 18 let.
To se odraža tudi na vzdušju v razredu. Več otrok je strah vrstniškega nadlegovanja. Raven spoštovanja je nižja. Manj otrok meni, da njihove učitelje zanima njihovo dobro počutje.
Otroci ste pod mednarodnim povprečjem tudi pri izražanju pozitivnih stališč do enakosti spolov, priseljencev in varovanja okolja.
Po ministrovih besedah je poleg znanja ključno še, da otroci demokratične vrednote prepoznate kot pomembne in jih vzamete za svoje.
Tu imajo skupno vzgojno odgovornost šola, starši in širša družba.
dr. Darjo Felda, minister za vzgojo in izobraževanje
Za razmislek
- Kaj meniš o demokraciji? Kaj pa o predmetu domovinska in državljanska kultura in etika?
- Ali je prav, da otroci sodelujete pri odločitvah na šoli?
- Ali se to, kar slišiš doma, razlikuje od tega, kar slišiš v šoli?