Nad šolanjem na daljavo (skoraj) nihče ni navdušen. Toda za nekatere je to še poseben izziv. Denimo za otroke priseljence.
Na Osnovno šolo Grm v Novem mestu je v začetku šolskega leta prišlo 37 novih učencev priseljencev. Večina je prišla s Kosova in iz Bosne. Septembra in oktobra so se intenzivno učili slovenskega jezika in ravno ko je napočil čas, da se vključijo v redno šolsko življenje, je prišla novica: Prihodnji teden ostanete doma!
Kako so se spopadli s to zahtevno nalogo, smo vprašali Stašo Sabatucci. Na OŠ Grm v okviru projekta Izzivi medkulturnega sobivanja skrbi za to, da se učenci priseljenci čim hitreje vključijo v novo okolje.
To je zelo pomembno. Če se počutijo sprejete v novo družbo, bodo kasneje tudi sami prispevali vanjo.
Za učence priseljence in njihove starše so na OŠ Grm organizirali tečaj računalništva in preskrbeli računalnike družinam, ki jih niso imele.
Ob začetku šolanja na daljavo je Staša Sabatucci svojim varovancem pomagala pri prvih korakih: vstopanju v spletne učilnice, ustvarjanju elektronskih naslovov, pošiljanju e-pošte.
»Vsak dan sem preverila, ali so v redu, ali lahko sledijo pouku na daljavo, kje imajo težave. Name so se obračali ob težavah z vstopanjem v spletno učilnico, kadar niso razumeli navodil učiteljev in ko so potrebovali pomoč pri učenju.«
Pred počitnicami so učenci od šestega do devetega razreda nadaljevali z učenjem slovenščine, seveda prek spleta. Staša jim je po elektronski pošti ali prek spletne učilnice poslala gradivo, ki so ga potem skupaj pregledali na Zoomu. Od zdaj naprej pa bo imela z učenci individualne ure slovenščine in učno pomoč.
Za razmislek
- Kaj bi še lahko storili, da bi se otroci priseljenci počutili sprejete v novem okolju?
- Ali poznaš zgodbo kakšnega učenca na tvoji šoli, ki je prišel iz tujine?
- Kako bi se ti počutil, če bi moral oditi v tujino?