V Sloveniji se radi zgledujemo po šolah v tujini.
Ponavadi pogledamo, kaj počnejo na Finskem ali v Estoniji.
Redkeje se pozanimamo, kaj počnejo na Škotskem, čeprav tudi ta država med strokovnjaki velja za zgled.
Tam denimo pravijo, da morajo šole otrokom pomagati odkriti, v čem so dobri, in potem še, da v tem napredujejo.
Na Škotskem so se zdaj domislili, da bi zaradi epidemije novega koronavirusa še bolj spodbudili šolanje na prostem.
Tako bi lahko ohranjali razdaljo in zmanjšali tveganje za prenos okužbe med otroki, ko se bodo ti začeli vračati v nižje razrede osnovne šole in vrtce.
V tem delu Velike Britanije že nekaj let spodbujajo vrtce v naravi. Prepričani so, da na tak način uspešno preprečujejo širjenje nalezljivih bolezni med malčki, da imajo otroci manj težav z vidom, da manj časa presedijo in da so bolj iznajdljivi.
Tudi v Sloveniji poznamo pobude, naj se del pouka prenese v naravo. Tako bi se otroci o vevericah učili, ko bi jih opazovali na drevesu, ne iz učbenikov.
Preživljanje vrtčevskega in šolskega časa v naravi spodbujajo v Inštitutu za gozdno pedagogiko.
»Učenci lahko pozdravijo svoje drevo in mu zaupajo težave, pogledajo v škratovo luknjo, če se v njej skriva sporočilo ali presenečenje, uživajo v opazovanju, spremembah, vedno novih odkritjih, fizičnih aktivnostih, ustvarjanju in seveda prosti igri,« na njihovi strani pravi učiteljica Klavdija Klinar z OŠ Tone Čufar na Jesenicah.
Slovarček
Gozdna pedagogika ponuja spoznavanje gozda in narave, obenem pa posega v vzgojo in celostni razvoj otrok in odraslih.
Za razmislek
- Ali se raje učiš v učilnici ali na prostem?
- Ste na tvoji šoli to že kdaj preizkusili?
- Kakšne novosti še preizkušate na šoli?