Večina slovenskih osmošolcev je bila zadovoljna, ko so se po šolanju na daljavo junija 2020 šole spet odprle.
Toda polovica se jih je v šolskih klopeh težje zbrala in našla motivacijo za učenje.
Tudi več kot polovici učiteljev se je zdelo, da so se otroci težko prilagodili delu v šoli, več kot tretjini so se zdeli učenci bolj tesnobni.
To je med drugim pokazala mednarodna raziskava motenj izobraževanja v času epidemije covida-19, v kateri so svoje mnenje lahko povedali tudi slovenski osmošolci ter učitelji in ravnatelji.
Med kopico podatkov je gotovo najbolj zanimiv ta, da je skoraj polovica učiteljev priznala, da so dajali nekoliko višje ocene, »ker so se želeli izogniti konfliktnim situacijam«.
Le 17 odstotkov učiteljev ni znižalo kriterijev za ocenjevanje.
Tudi učenci sami so začutili, da so dobili višje ocene, kot so jih zaslužili.
dr. Eva M. Klemenčič, nacionalna koordinatorka raziskave, Pedagoški inštitut
K boljši oceni so veliko pomagali starši, so povedali otroci. Učitelji so pogosto opazili, da je bila kakovost učenčevega izdelka močno odvisna od pomoči staršev.
V času šolanja na daljavo so bili otroci prikrajšani za kakovosten pouk, pa tudi ocenjevanje znanja je potekalo tako, da ni spodbujalo učencev k prizadevanju za doseganje dobrih rezultatov, je povedal dr. Damijan Štefanc, profesor na Filozofski fakulteti.
Verjetno imajo letošnji osmošolci manj znanja od osmošolcev pred tremi leti, pred epidemijo.
Zato je po njegovem mnenju treba premisliti, kako njihove luknje v znanju zapolniti do konca srednje šole.
Za razmislek
- Kako uspešno je bilo po tvojem mnenju tvoje šolanje na daljavo?
- Ali si potreboval veliko pomoči staršev?
- Ali so ti dobre ocene zelo pomembne?