Ko se na šoli zgodi nekaj hudega, kot se je nedavno na OŠ Šmarje, nas to še vedno prepogosto preseneti.
Strokovnjaki Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše Istre so nato izvedli delavnice za učence od 6. do 8. razreda.
»Cilj delavnic je bil vrniti občutek varnosti na šoli,« je po delavnicah povedala direktorica centra Vesna Starman.
Učitelji, učenci in starši so lahko tudi občutili, da niso sami.
Kaj ste storili najprej?
Pomembno je bilo pripraviti varen prostor, kjer so učenci spregovorili o občutkih in čustvih, ki jih prevevajo, te prepoznali in izrazili.
Ni sramotno priznati, da nas je strah, ni šibkost v solzah.
Vesna Starman
Učenci so na tragični dogodek s pomočjo posebnih tehnik lahko pogledali tudi na razumski ravni.
So po dogodku učenci ali učitelji povedali, da so slutili, da se nekaj »kuha«?
Ja, povedali so, da se sošolec ni želel več družiti z njimi, veliko je »šprical«, bil je jezen.
Sicer pa so ga poznali kot družabnega, prijetnega fanta.
Kaj so učenci povedali po delavnicah?
Učenci so nam sporočali, da se bolje počutijo.
Sedaj bodo bolj pozorni na spremembe pri vrstnikih.
Poskrbeli so tudi za nekaj varoval: na stranišče ne hodijo več sami, po domačem kraju raje hodijo v manjših skupinah.
Bojijo pa se, da bi se ta učenec vrnil na šolo.
Kaj lahko storijo učenci, da stiske sošolcev ne bi prerasle v tragedije?
Pomembni so druženje, čas za pogovore, poslušanje drug drugega.
Samo v odnosu z drugimi lahko sproti rešujemo stiske. Občutek, da nisi sam, je izredno pomemben.
Za razmislek
- Ali veš, kdaj prizadeneš drugega?
- Kaj občutiš, če se ti posmehujejo?
- Komu bi povedal, da si v stiski?