Da igra šola v življenju otrok zelo pomembno vlogo, nam je zdaj bolj jasno kot kdajkoli prej.

Poleg osnovne vloge, izobraževanja, ima še številne druge, pravi klinična psihologinja dr. Mateja Hudoklin iz Svetovalnega centra za otroke, mladostnike in starše.
V šoli se otroci družijo, navezujejo stike z vrstniki in odraslimi, se urijo v socialnih veščinah, učijo se uravnavati svoje vedenjske in čustvene odzive.
Ali je to enako pomembno za vse otroke?
Marsikdaj zadovoljuje tudi tiste potrebe, ki bi jih moralo zadovoljevati ožje otrokovo okolje.
Otroci so v šoli na varnem, na toplem, niso lačni in niso žejni. Šolsko življenje nudi strukturo, z vsemi pravili in odnosi in vse to otrokom daje občutek varnosti. Večina otrok v šoli najde prijatelje, simpatije, tudi odrasle vzornike.
Mnogi otroci vsega tega ne dobijo v družinskem okolju.
Kako pa to, da ni šole, vpliva na otroke?
Prve tedne je bilo ostajanje doma verjetno za večino otrok prijetno, mnogi so jih doživljali kot male počitnice.
Sčasoma se ti občutki spreminjajo. Vedno bolj pogrešajo stike z vrstniki, aktivnosti, dejavnosti.
Mnogi otroci težko samostojno delajo za šolo in potrebujejo pomoč staršev. To je lahko vir dodatnih napetosti doma. Mnoge tudi skrbi, kako bo z ocenami.
Negotovost povečuje zaskrbljenost in občutek tesnobe. Zdaj toliko bolj prihaja v ospredje, v kakšni družini in okolju živi otrok.
Kakšni pa so strokovni razlogi za to, da šole ostajajo zaprte?
Da nismo fizično preblizu drug do drugega, je izrednega pomena za preprečevanje prehitrega širjenja okuženosti z virusom.
Ne želimo, da otrok, če se okuži, prenese virus na starše in stare starše.
Otroci v večini prebolevajo virus brez večjih težav, pri starejših pa je okužba s tem virusom lahko življenjsko usodna.
Za razmislek
- Zakaj je za nekatere otroke šola varen prostor?
- Ali vsi starši lahko enako pomagajo pri šolskem delu?
- Kdo najbolj pomaga tebi?