Devetošolci danes nestrpno pričakujete rezultate nacionalnega preverjanja znanja (NPZ).
Pa jih res?
Razprave o tem, ali so pomembni in potrebni, se vlečejo že nekaj let. Mnenja javnosti so razdeljena.
V novem šolskem letu bodo obvezni tudi v tretjem razredu. Doslej jih je testno izvajala kar polovica šol.
Še večjo vlogo bodo imeli v devetem, saj bodo lahko merilo za vpis na srednjo šolo.
Kaj o njih meni Roman Gradišek, ravnatelj OŠ Kozje?
So NPZ-ji potrebni ali ne?
Trenutno nimajo dovolj velike teže, zato jih učenci ne jemljejo resno.
Bojim se, da tudi s tem, ko se bodo v prihodnje dosežki v devetem razredu lahko uporabili v primeru omejitve vpisa v srednje šole, njihov pomen ne bo bistveno večji.
Povratna informacija, ki jo učenec dobi o svojem znanju, je merodajna samo, če je k preverjanju pristopil resno, drugače pa ne.
Roman Gradišek
Podobno je s povratno informacijo za celo šolo.
Še posebej je ta lahko zavajajoča pri majhnih šolah, kjer lahko že en neresen učenec krepko pokvari povprečje celi generaciji.
Podpirate spremembe, ki bodo zaživele v šolskem letu 2024/25?
Ne morem ravno reči, da se jih posebej veselim.
Največja sprememba bo zagotovo obvezno preverjanje za tretješolce. Težko ocenim, kako bo to vplivalo na otroke. Bo pa verjetno povratna informacija pri njih najbolj merodajna.
Bi bile pri NPZ-jih potrebne kakšne druge spremembe?
Če želimo, da opravijo svojo vlogo, jim moramo dati še večji pomen.
V obstoječi obliki, tudi z morebitnimi spremembami, ne opravičujejo vloženega truda, časa in denarja.
Roman Gradišek
Dosežki NPZ-jev so bili doslej dodatna informacija o znanju. Že kmalu bodo dobili večji vpliv.
Se tega veseliš?
Slovarček
Merodajen je bistven, odločilen.
Za razmislek
- Ste se v šoli pripravljali na NPZ-je?
- Kateri predmet ti je šel najbolje?
- Je konec šolskega leta stresen?