Šolskega leta bo kmalu konec in vsi bomo malce lažje zadihali.
Predvsem učenci! Ampak tudi starši, učitelji in ravnatelji.
Ocene seveda najbolj skrbijo prve in druge, a v resnici nihče ni povsem brez skrbi.
Učitelje in ravnatelje skrbi naš šolski sistem. Menijo, da ni ustrezen in da otrokom lahko škodi.
Težave šolstva nam je pojasnila Mojca Mihelič, predsednica združenja ravnateljev.
Kateri so njegovi največji problemi?

Prenormiranost, premalo vloženega denarja vanj in pretirana pravica staršev, da se vmešavajo v njegovo delovanje.
Kakšne rešitve predlagate?
Vsak nov pravilnik, ki ga sprejmemo, naj prinese ukinitev vsaj treh starejših.
Za vsak nov program, ki ga začnemo razvijati, potrebujemo dodaten denar. Drugače ne gre.
Organizacija OECD predvideva, da je treba za vzdržno šolstvo nameniti vsaj 5,3 odstotka BDP. V Sloveniji mu namenimo zgolj 4,6.
Kako je s starši?
Večina je čudovitih, to moram poudariti.
Imamo pa nekaj takšnih, ki si jemljejo vse pravice za svojega otroka in tudi zase. Z vmešavanjem v naše delo onemogočajo normalno delovanje šol in škodijo drugim učencem.
Kje se zatika pri reševanju težav?
To je vprašanje odgovornosti. Ta se prelaga z ene ravni na drugo.
Morda se preveč bojimo sprememb, kar je do neke mere razumljivo.
A stanje je nevzdržno. Učitelji in ravnatelji zapuščajo poklic, ker ne zmorejo več prenašati pritiskov, pod katerimi se znajdejo.
Na ta način vodimo slovensko šolstvo v elitizem. Bojim se, da smo povsem izgubili kompas.
Slovarček
Prenormiranost je pretirana uporaba pravil in predpisov.
BDP (bruto domači proizvod) je vrednost vseh proizvodov in storitev, ki jih v enem letu ustvari celotna država.
Elitizem je sistem, ki daje prednost izbrani in manjšinski skupini ljudi (eliti).
Za razmislek
- Se strinjaš z napisanim?
- Kaj se tebi v šoli zdi najbolj stresno?
- Se že pripravljaš na počitnice ali še loviš zadnje ocene?
