Slovenija letos drugič sodeluje na svetovnem tekmovanju za najboljšega učitelja Global Teacher Prize. Po naši Tršici Nini tokrat tja pošilja Uroša Ocepka.

Kaj vam pomeni to priznanje?
Potrditev, da ljudje prepoznajo vrednost mojih dosežkov in moje vizije, kakšen bi moral biti učitelj.
Kaj lahko slovenska šola da svetu?
Svetu lahko predstavi, da imamo inovativne učitelje, ki jim je mar za učence in ki jih učni načrti ne omejujejo, ampak jim predstavljajo oporo za kreativnost.
Pomembno je, da učitelj učencem približa učno snov na prijazen način – četudi to pomeni, da programiranje razlagam s Pokemoni, liki iz Igre prestolov in Marvelovih filmov.
Zakaj bi vsaka šola morala poročati o svojih dosežkih?
Zato ker velikokrat uspešne, inovativne in nekoliko nestandardizirane učiteljeve prakse ostanejo za zidovi šol. Enako velja za dosežke učencev. Vse šole imajo projekte in prav vsaka se lahko z nečim pohvali.
Na naši sodelujemo z gospodarstvom. Tudi sam skrbim, da dijaki dobijo možnost inoviranja že v srednji šoli. Pohvalim se lahko s petimi inovacijami (od trenutno enajstih), pri katerih sem sodeloval z dijaki.
Štejem si v čast, da sem prepoznal njihov potencial in jim dal možnost, da so sodelovali v celotnem postopku inoviranja.
Če bi imeli delovno telo, ki bi zbiralo te šolske dosežke – bi se lahko Slovenija promovirala v svetu. S tem bi pokazali, da imamo dobro šolstvo in da lahko tekmujemo z marsikatero državo, ki jo poveličujemo.
Čeprav gre za inovacije, ki jih je prepoznalo tudi gospodarstvo, običajno druge izobraževalne institucije in drugi zanje ne slišijo.
Drugi del pogovora z učiteljem Urošem Ocepkom bomo objavili zvečer.
Slovarček
Inoviranje je izvajanje procesa od opredelitve problema do uspešne uveljavitve novosti v praksi.
Inovacija je nova dokazana korist uporabnikov od nove zamisli.
Za razmislek
- Na kakšen način se najlažje učiš?
- Kdo je tvoj najljubši učitelj?
- Ali bi računalništvo moralo biti obvezen predmet?
