April je za mlade poseben mesec.
Takrat se prelevite v parlamentarce in v državnem zboru razpravljate o stvareh, ki so vam pomembne.
Na otroškem parlamentu sodelujejo otroci iz vse države, ki so pred tem že razpravljali v otroških parlamentih na občinski, medobčinski in regijski ravni.
Plenarno zasedanje je že petintridesetič organizirala Zveza prijateljev mladine Slovenije.
Letos je 116 mladih parlamentarcev razpravljalo o temi, ki jim je blizu in jo zato dobro poznajo – šolskem sistemu.
Na začetku jih je pozdravila predsednica državnega zbora Urška Klakočar Zupančič.
Tema, ki ste si jo izbrali za razpravo, je med najpomembnejšimi na poti v odraščanje. Šolski sistem ne more biti omejen na polnjenje mladih možganov s podatki. Zato ga ne moremo urejati samo odrasli, saj ste vi tisti, ki najbolj občutite vse njegove dobre in slabe plati.
Urška Klakočar Zupančič
Nato so udeleženci razmišljali o različnih temah v delovnih skupinah:
- odnosi in sodelovanje,
- učne vsebine in šola za življenje,
- metode in načini učenja/poučevanja,
- vrednote in odgovornost.
Govorili so tako o spoštljivosti odnosov v šoli kot tudi o pretiranem poudarjanju ocen.
Jasno in glasno so povedali, kaj v šolskem sistemu ne deluje in kaj si želijo spremeniti.
Obstoječi sistem so označili za tog, zastarel in pogosto slep za resnične potrebe otrok.
Mladi imamo veliko zamisli in idej, ki jih želimo predstaviti odraslim. Na primer, kako si predstavljamo bolj zanimiv pouk ali odnose med učenci in učitelji. Zato se mi zdi zelo pomembno, da so dobre zamisli in predlogi slišani. Tako smo tudi mi zares slišani.
Livia Zara Hauptman, predsednica otroškega parlamenta
Slovarček
Plenarno zasedanje je pomembnejši sestanek vseh članov neke organizacije.
Tog se ni sposoben prilagajati času, razmeram.
Za razmislek
- Kaj meniš o letošnji temi?
- Se strinjaš, da je sistem zastarel? Zakaj?
- Si želiš sodelovati v otroškem parlamentu?
