Te dni se dogaja marsikaj.
Poleg praznikov, dneva reformacije in spomina na mrtve, je tu še globalni teden medijske in informacijske pismenosti.
@casoris Kako ti preverjaš informacije? #MedijskaPismenost #časoris #globalMILweek #kriticnorazmisljanje ♬ original sound – Časoris
Ta se letos posveča pomenu kritičnega mišljenja v digitalnem okolju.
Digitalne platforme so revolucionirale način, kako ustvarjamo, porabljamo in delimo informacije. To prinaša nove izzive pri prepoznavanju zanesljivih vsebin.
Organizacija združenih narodov
Zadeve je dodatno zapletla umetna inteligenca, ki briše meje med vsebinami, ki jih ustvarjajo ljudje, in tistimi, ki jih ustvarja sama.
V Časorisu smo kritičnemu mišljenju namenili pozornost tudi na naših prvih mednarodnih konferencah v Podgorici in Sofiji.

Na njih smo predstavili še učne priprave in spodbudili razpravo o tem, kaj morajo novinarji narediti, da jim bo javnost bolj zaupala.
Mediji namreč tvorijo krhke niti, ki povezujejo skupnost. Pomagajo izvedeti, kaj se dogaja po svetu in v naši bližini.
Ker pa niso vsi enako kakovostni, moramo kot medijsko pismene osebe znati poiskati tiste, ki jim lahko zaupamo.
Ker informacije pomembno vplivajo na nas in na naše duševno zdravje in ker otroci do njih najpogosteje dostopate prek pametnih telefonov, smo za lažje razumevanje tega, kaj počnejo novinarji v kakovostnih medijih, pripravili še film o šolskih novinarjih, ki raziskujejo vpliv pametnih telefonov na duševno zdravje otrok.
Film prikazuje, kako mladi doživljajo vsebine na spletu in kako jim mediji lahko pomagajo razumeti sebe in svoja čustva.
Pametni telefoni pomagajo, da smo povezani in obveščeni.
A če nismo pozorni na to, kdo nam nekaj sporoča in zakaj (nam morda s svojimi mnenji ali zavajajočimi informacijami hoče škodovati), lahko občutimo denimo tesnobo, ali pa o sebi začnemo slabo misliti.
Slovarček
Digitalne platforme omogočajo komunikacijo med uporabniki in dostop do vsebin (družbena omrežja, iskalniki).
Revolucionirati pomeni povzročati velike, hitre spremembe.
Za razmislek
- Ali ločiš vsebine, ki jih ustvari umetna inteligenca, od tistih, ki jih človek?
- Kako družbena omrežja vplivajo nate?
- Ali razlikuješ med objavami vplivnežev in novinarjev?
