Kako ti gre matematika?
To ne zanima samo nas, ampak tudi strokovnjake, učitelje in javnost.
Lani je v njej sodelovalo 59 držav.
V Sloveniji je bilo vanjo vključenih 149 šol oziroma 4746 četrtošolcev iz 269 razredov.
Vprašalnike je izpolnilo še 260 razrednih učiteljev in učiteljic ter 142 ravnateljev in ravnateljic.
Slovenija je s povprečnim matematičnim dosežkom 514 točk na sredini lestvice med sodelujočimi državami in nad mednarodnim povprečjem.
Podobno je z naravoslovnimi dosežki. Naši šolarji so dosegli 526 točk, kar jih uvršča v zgornjo polovico lestvice in je 30 točk nad povprečjem.
Sliši se dobro, vendar …
Trendi dosežkov od takrat kažejo padec v matematičnem znanju za šest točk in v naravoslovnem za sedemnajst.
Natančnega vzroka za slabše znanje četrtošolcev ne poznamo, pravi Barbara Japelj Pavešić s Pedagoškega inštituta.
Raziskave zgolj merijo obstoječe stanje, ne pojasnjujejo pa vzrokov za izmerjeni padec v znanju.
Barbara Japelj Pavešić
Nad rezultati je zaskrbljen tudi minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj.
To je še en signal za pripravljavce učnih načrtov in za učitelje, da so pozorni na tista področja, kjer so v raziskavi zaznali pomanjkljivosti.
Vinko Logaj
Rešitve bodo na ministrstvu iskali v posodobitvi učnih načrtov in pripravi didaktičnih priporočil. Ta bodo v podporo učiteljem pri načrtovanju pouka.
Slovarček
Didaktičen se nanaša na didaktiko (vedo o poučevanju), účen.