Časoris
Šolski sistem otroke in mladostnike sili v razvoj in krepitev zgolj intelektualnih sposobnosti, zanemarja pa vse druge: čustvene, socialne, kreativne, duhovne … To ovira njihov celostni razvoj in njihovo učinkovito soočanje z vsakodnevnimi izzivi, opozarjajo psihoterapevti. Foto: Syda Productions/Dreamstime
Šolski sistem otroke in mladostnike sili v razvoj in krepitev zgolj intelektualnih sposobnosti, zanemarja pa vse druge: čustvene, socialne, kreativne, duhovne … To ovira njihov celostni razvoj in njihovo učinkovito soočanje z vsakodnevnimi izzivi, opozarjajo psihoterapevti. Foto: Syda Productions/Dreamstime

Koronakriza naj bo tudi čas za razmislek, kako ravnamo z otroki

Podprite Časoris Dohodnina

Novi koronavirus je z nami že skoraj dve leti. Ukrepi za njegovo omejevanje so otrokom v tem času povzročili nemalo stisk.

Nihče pa jih še ni začel reševati.

Slovenska krovna zveza za psihoterapijo zato odločevalce in šolnike tik pred šolskimi počitnicami poziva k razmisleku, kako ravnamo z mladimi, ki so v ranljivem obdobju in potrebujejo posebno skrb.

Pomembno je, da se zavedamo, kako težko jim je. Pouk v mehurčkih, občasne karantene, prenatrpan urnik in usmerjenost k rezultatom ožajo prostor gibanja in onemogočajo vzpostavljanje varnih stikov, kar zvišuje stres in zavira zdrav razvoj.

Otroke vse to izčrpava. Sledijo, dokler zmorejo, nato obupajo. Odklopijo se od čustev in odnosov ter izgubijo motivacijo.

Njihove težave opaža tudi vse več šolskih svetovalnih delavcev. Žal jih je premalo, da bi se lahko posvetili vsem otrokom v stiski.

Psihoterapevti poudarjajo, da moramo odrasli otroke in mlade »videti«; prepoznati in ubesediti moramo njihove občutke in se z njimi pogovarjati o zahtevnih razmerah, v katerih bivajo.

Prav tako se moramo znati veseliti njihovega napredka in doseženih ciljev.

Morda je dobra plat koronakrize, da se začnemo spraševati, kakšen svet in izobraževalni proces potrebujejo mladi, da bodo krepili različne dele osebnosti in se bolj celostno razvijali.

Svetujejo še, da jim pomagamo pridobiti energijo in občutek lastne vrednosti ter krepiti njihovo kritično mišljenje in ustvarjalnost.

Odločevalce pa pozivajo, da vzamejo mlade resno in ustvarijo dobre temelje za njihovo bivanje v prihodnosti.

Foto: Pojoslaw/Dreamstime
Foto: Pojoslaw/Dreamstime

Tudi varuh človekovih pravic Peter Svetina meni, da v družbi premalo storimo za zaščito otrokovih pravic.

Ukrepi za zajezitev pandemije so namreč posebej negativno vplivali na otroke in mladostnike.

V tem času so v njegovem uradu zato prejeli rekordno število različnih pobud.

Za razmislek

  1. Kako je nate vplival novi koronavirus?
  2. Na koga se lahko obrneš, če si v stiski?
  3. Zakaj je pomembno govoriti o težavah?

Sandra

Hanžič je novinarka, ki jo ob spremljanju vsakodnevnega dogajanja najbolj veselijo druženje s prijatelji, potovanja in sprehodi v naravo.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.