Otroci razmišljajo celovito in ustvarjalno, jasno in osredotočeno. Znajo načrtovati in se odločati.
Tako zatrjuje Nastja Mulej, ki je v Slovenijo pripeljala tehnike razmišljanja in delovanja po dr. Edwardu de Bonu.
Te so se sčasoma razmahnile tudi po šolah. Kako učinkovite so, bodo danes prikazali učenci razmišljevalci, ki so vse leto obiskovali krožek za razmišljanje. Predstavili se bodo na sklepni prireditvi usposabljanja učiteljev za poučevanje razmišljanja na OŠ Nove Fužine v Ljubljani.
A zakaj se otroci učijo razmišljati v posebnem krožku? Mar šola ni dovolj?
»Razmišljanje je tako osnovno kot računanje ali branje,« pojasnjuje Nastja Mulej. »A načrtovati in snovati, ustvarjati in vrednotiti, sodelovati in se odločati – kar se le da osredotočeno in objektivno – jih v šoli žal ne učijo.« Dodaja, da otroci po približno sedmih obiskih krožka osvojijo osnovne napotke, kako naj razmišljajo; kako naj raziskujejo neko tematiko, da ne padejo takoj zgolj v odločanje, ali jim je neka stvar všeč ali ne.
In kaj o učenju razmišljanja menijo otroci?
»Pri krožku sem se naučila, da tudi, če se ti zdi kakšna ideja na začetku zelo slaba, se je vedno treba potruditi in najti dobre in pozitivne strani te ideje,« pravi Aurora iz 5.b OŠ Nove Fužine. Njena sošolka Lana pa: »Naučila sem se, da ne smem takoj obupati, če mi kaj ne gre in ne najdem takoj rešitve. Takrat moram samo malo napeti možgančke in takoj bom našla več možnosti.«
Učenec, ki je krožkek za razmišljanje obiskoval na OŠ Dragomelj, pa je bil nad njim tako navdušen, da je o njem napisal pesem.
De Bono ni pouk,
ni ocena,
vsak lahko je samouk.
Učimo se
različna orodja,
pa ne taka za pritrjevanje ogrodja.
To so pomembne
veščine,
ki v življenju jih rabimo vsi – tudi jaz
in ti.
Mogoče
pretiravam,
a med de Bonom
se zabavam!
Slovarček
Razmahniti pomeni doseči večji obseg.
Za razmislek
- Zakaj se je razmišljanja treba učiti?
- Kako se ti učiš razmišljati?
- Kaj ti pri tem pomaga?