Se voziš z električnim skirojem?
Verjamemo, da cestnoprometna pravila, ki jih moraš upoštevati, že poznaš.
Dobro je, da veš tudi, kako ravnati z električnim skirojem, kadar ni v uporabi.
Električni skiroji vsebujejo baterije, ki ob nepravilnem delovanju lahko povzročijo nesrečo, pojasnjuje dr. Robert Dominko s Kemijskega inštituta.
Ko se pojavijo nepravilnosti – zaradi pospešenega staranja baterije, mehanskih poškodb ali vzrokov, povezanih s slabo kakovostjo celice – lahko pride do segrevanja celice do te mere, da nastane tako imenovani toplotni pobeg.
dr. Robert Dominko
Ali po domače: vžig.
S skirojem moraš skrbno ravnati.
Pazi na vse mehanske poškodbe, saj lahko povzročijo okvaro.
Pomembno je, da ga nikoli ne popravljate sami doma.
Skiroja prav tako ne izpostavljamo visokim temperaturam in puščamo na vročem soncu. Priporočljivo je še, da baterije nikdar ne izpraznimo popolnoma.
dr. Robert Dominko
Če pride do vžiga, se umakni na varno in pokliči gasilce (112).
Električni skiroji niso primerni za vožnjo v zimskih razmerah, saj vlaga in nizke temperature slabo vplivajo na njihove lastnosti.
Težave, ki jih lahko povzročijo, se ne pokažejo takoj, ampak šele sčasoma.
Mraz negativno vpliva na tehnične lastnosti baterije in njeno polnjenje.

Vlaga lahko povzroči rjavenje skiroja, kar lahko kasneje pripelje do okvare.
Temperature se nižajo in čas bo, da ga spraviš na varno.
Če se z njim nameravaš vseeno voziti, pa spoštuj ta nasvet:
Po zimski vožnji ga vedno obriši s krpo in ga shrani v suhem prostoru. Najbolj primerna temperatura za shranjevanje je med 15 in 20 stopinj Celzija.
Idealna napolnjenost baterije med neuporabo skiroja je 75 odstotkov.
Tako bo ohranila največjo zmogljivost in spomladi bo tvoj skiro spet pripravljen na nove vožnje!
Za razmislek
- Ali uporabljaš električni skiro v dežju?
- Kje ga hraniš, ko ga ne uporabljaš?
- Upoštevaš načela varne vožnje?
