Kako uspešni so slovenski petnajstletniki v bralni, matematični in naravoslovni pismenosti?
Dosežki pri matematiki in naravoslovju so še vedno nad povprečjem držav članic OECD. Bralna pismenost pa je podpovprečna in najnižja, odkar sodelujemo v raziskavi.
povprečni dosežek v točkah | Slovenija | države OECD |
branje | 469 | 476 |
matematika | 485 | 472 |
naravoslovje | 500 | 485 |
Bralna pismenost je temelj vsega, je temelj učenja in temelj vseh ostalih področij.
dr. Janez Vogrinc
Pri nacionalnem preizkusu znanja dr. Vogrinc opaža, da se učenci precej slabše odrežejo pri nalogah, kjer je več besedila in je treba podatke izluščiti. Naloge s kratkimi navodili jim gredo bolje.
Naše izobraževanje je dobro, ne glede na negativne trende. Pri matematiki in naravoslovju smo visoko. Večja uganka je bralna pismenost, ki je očitno šibka točka našega sistema. Postati mora naloga vseh učiteljev in vseh nas.
Jasna Rojc, državna sekretarka, ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Prav tako smo med državami z največjimi razlikami med spoloma pri bralni pismenosti. Deklice so kar za 44 točk boljše v njej kot dečki.
Dijaki so poročali o podpovprečni kakovosti odnosov z učitelji.
Hkrati so bolj zaskrbljeni zaradi matematike kot njihovi vrstniki iz tujine.
Dr. Vinko Logaj, direktor zavoda za šolstvo, je rezultate Pise povezal z rezultati raziskave o državljanski vzgoji. Dejal je, da oboji kažejo na slabo družbeno klimo, za katero smo odgovorni vsi.
Za razmislek
- Zakaj so takšne raziskave pomembne?
- Katere pismenosti še poznaš?
- Kako je na tvoje izobraževanje vplivala epidemija?