V prometu moramo biti pozorni vsak dan. Še posebej to velja za začetek septembra.
Takrat po dolgem poletju pogosto pozabimo, kako nevarno je lahko na cesti.
Zadnja leta se je za zelo tvegano izkazala vožnja z e-skirojem. Od leta 2019 so bili njihovi vozniki udeleženi v 524 nesrečah, dva sta umrla. Prav vozniki e-skirojev so najpogosteje povzročitelji nesreč.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023* | |
število prometnih nesreč | 9 | 51 | 109 | 231 | 124 |
– od tega lahka telesna poškodba | 5 | 38 | 74 | 166 | 83 |
– od tega huda telesna poškodba | 1 | 3 | 16 | 30 | 18 |
– smrt | / | / | / | 2 | / |
Vir: Javna agencija RS za varnost prometa
Zaradi vseh teh razlogov na agenciji predlagajo dvig minimalne starosti, pri kateri lahko voziš skiro, in obvezno usposabljanje za vse voznike. Podobno kot že obstaja pri osnovnošolskem kolesarskem izpitu.
Prav tako se zavzemajo, da bi čelade bile obvezne za vse, ne samo za mladoletne. Kar 63 odstotkov uporabnikov je med nesrečo namreč ni nosilo.
Največ poškodb je med mlajšo populacijo. Uporaba zaščitne opreme je slaba.
Uroš Tominc, vodja urgentnega kirurškega bloka, UKC Ljubljana
Če se pelješ z njim, ne smeš uporabljati slušalk ali mobitela! Tudi sicer se v prometu izogibaj vseh elektronskih pripomočkov.
Kradejo ti pozornost in kaj hitro lahko spregledaš rdečo luč ali avto, ki se ti nevarno približuje.

Še posebej previdni morajo biti tisti, ki živijo na poplavno prizadetih območjih.
Ponekod potekajo popravila cest in mostov, kar otežuje šolske prevoze.
Letos moramo biti na šolskih poteh še toliko bolj previdni. Vse otroke bomo pripeljali do šolskih vrat, ne le danes, ampak vse leto.
Katarina Prelesnik, županja Solčave
Želimo ti varno pot v šolo!
Za razmislek
- Kakšne nevarnosti na nas prežijo v prometu?
- Kakšna je razlika med navadnim in e-skirojem?
- Ponekod prepovedujejo izposojo e-skirojev. Bi jo morali prepovedati tudi pri nas?
