Dolgo časa je veljalo, da so kadilci kul.
To so sporočali številni oglasi, kjer je bilo kajenje prikazano kot nekaj romantičnega.
Potem so zdravniki začeli opozarjati, da je kajenje zelo zelo škodljivo.
Reklame so postale manj romantične. Sčasoma so jih celo prepovedali.
Odslej je prepovedano tudi oglaševanje na škatlicah za cigarete. Proizvajalci cigaret so svoje izdelke lahko promovirali kot blagovne znamke. To je pomenilo, da so jih oglaševali z značilno in prepoznavno škatlico in z logotipom, ki je bil na njej izpisan.
Poslanci so včeraj sprejeli zakon, ki zapoveduje enotne škatlice za različne znamke cigaret. Tako kadilci ne bodo že iz škatlice razbrali, katere cigarete so kupili.
Trgovci in gostinci morajo obenem cigarete umakniti s polic, da jih nihče ne bo videl.
Kajenje je odslej prepovedano v vseh zaprtih javnih in delovnih prostorih ter v vseh vozilih v navzočnosti oseb, mlajših od 18 let.
To pomeni, da starši in druge odrasle osebe ne smejo več kaditi v avtu, če je v njem otrok.
Kajenje ni kul. To zdaj ve že veliko otrok. A še vedno so tudi taki, ki mislijo, da bodo s cigareto v roki večji frajerji.
Zaradi kajenja umre vsako leto približno 3600 ljudi na leto. To je deset na dan. So torej tisti s cigareto res frajerji?
Slovarček
Če nekdo nekaj promovira, to predstavlja javnosti na poseben način, denimo z javno prireditvijo.
Logotip je uradni znak nečesa.
Za razmislek
- Zakaj kajenje ni zdravo?
- Kaj še ni zdravo?
- Kdo je zate frajer?