Poznaš eksperiment, pri katerem so pred mlajše otroke postavili sponko za papir in jih izzvali, naj jo uporabijo na čim več načinov?
Tršica Nina ga pozna. Ve, da so otroci sponko uporabili na sto in en način.
»Odrasli smo pri tem malo manj MacGyverski. A kreativnost ne pada s starostjo. Določeno neustvarjalnost pač prinesejo izkušnje. Včasih zato en predmet povežemo z določeno aktivnostjo in ne pomislimo, da bi se dalo tudi drugače. A če nas kdo postavi pred izziv in nas spodbudi k razmišljanju, se kreativnost zelo hitro prebudi v vseh nas.«
Sama se zato trudi otroke spodbujati, da so vedoželjni in radovedni. Tako lahko odkrijejo, kdo v resnici so, kaj je tisto, kar jim leži.
»Dandanes uspejo tisti, ki se znajdejo. Če jim torej pustiš razmišljati in biti ustvarjalen, se res zgodi mali čudež.«
Zato je malo manj pred tablo in malo več z otroki v klopi, na igrišču, v naravi. Namesto klasične govorne vaje ob domačem branju snemajo filmčke – obnovitvenike knjig, ki so jih prebrali.
Psihologinja Tina Mervic poudarja, da je vedoželjnost pomembna za razvoj otrok in družbe.
»Če ne bi bili vedoželjni, se ne bi nič novega naučili in nič novega spoznali. To ne velja le za šolsko učenje, tudi za informacije o svetu in o odnosih ter za spoznavanje samega sebe.«
Vedoželjnost spodbujajo tudi organizatorji aprilskega Tedna inovativnosti. Pripravljajo !N izziv za mlade in !N izziv za študente, strokovnjake, start-upe.
Osnovnošolci lahko sodelujete v medgeneracijskem !N izzivu za učence ter babice in dedke.
Že jutri bodo na šole poslali vabilo. Če te mika, pocukaj učiteljico za rokav in ji povej, da želiš sodelovati.
Za razmislek
- Ali na tvoji šoli spodbujajo vedoželjnost?
- Kako ta vpliva na ustvarjalnost?
- So ustvarjalnost, inovativnost in razvoj povezani?