V šoli imate različne izzive.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je zato pripravilo spremembe zakona o OŠ. Te prinašajo:
- omejitev uporabe mobilnikov,
- novosti glede vzgojnega opomina in pregledovanja torbe,
- več ukrepov v primeru nasilja in
- nov predmet informatika in digitalne tehnologije v 7. razredu.
Potrditi jih mora še državni zbor. Do njih so nekateri kritični, predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Mojca Mihelič pa se jih veseli.

Katere so glavne spremembe v zakonu?
Večja vzgojna vloga šole. To pomeni, da zahtevamo, da otroci spoštujejo šolski red, da ga spoštujejo starši in vsi, ki vstopajo v ta prostor.
Hkrati nas veseli, da prihaja predmet, ki bo urejal področje digitalnega. Do njegove uveljavitve je še daleč, vendar se je tu prav tako premaknilo.
Starši v današnjem času velikokrat pozabljajo, da je biti starš nekaj zelo drugega kot biti prijatelj. Otroci potrebujejo starše.
Pomembno je še, da starši ne morejo presegati pravic svojih otrok.
Če šola – ali drugi strokovnjaki – ugotovijo, da je za otroka nekaj boljše, potem lahko to uveljavimo tudi brez soglasja staršev.
Bodo te novosti omogočile korenite premike?
Bodo. Ta zakon bo podlaga za spremembo pravilnikov, ki javnosti pošiljajo napačna sporočila. Eden temeljnih dokumentov je tisti o ocenjevanju.
Ministrstvo ga bo lahko spremenilo na način, da bomo v šoli dejansko iskali znanje.
Ne bo več pomembno, koliko kljukic dobijo učenci, ampak kako pridobivajo znanje in koliko dela vložijo v to. Tako kot je bilo nekoč.
Je sporočilo teh novih pravil, da imamo ob pravicah še obveznosti?
Glavno sporočilo je, da znova ugotavljamo, da je nesmiselno govoriti o pravicah, če zraven ne govorimo o dolžnostih.
Če bi vsak od nas izpolnjeval vse svoje dolžnosti, bi bile samodejno zagotovljene tudi pravice vseh.
Za razmislek
- Kakšen imate šolski red?
- Kakšne dolžnosti imaš v šoli?
- Se veseliš predmeta digitalne tehnologije?
