Kaj je potrebno za dober komad? Dobra muzka ali dobra ritka?
Tako se nekoliko provokativno sprašujejo avtorji projekta Pop stereotipi.
S plakatom in s pesmijo, ki so ju ustvarili kot del projekta, želijo sporočiti mladim, da stereotipne podobe, ki jih vsakodnevno vidijo na portalu YouTube, niso odraz resničnega življenja. In da so ženske še vse kaj drugega kot le lepo oblikovano in pomanjkljivo oblečeno telo.
»Pregled hitov zadnjih let na portalu YouTube je milo rečeno zaskrbljujoč. Glasbeni videospoti največjih svetovnih zvezd pop kulture, ki jih otroci gledajo vsakodnevno, v 80 odstotkih prikazujejo ženske in moške v stereotipnih vlogah,« pravijo na plakatu.
Za primere navajajo skladbe nekaterih priljubljenih pevk, med njimi: Nicki Minaj, Ariana Grande, Miley Cyrus , Jennifer Lopez in Beyoncé.
Ustvarili so pesem Treba je pokazat’ rit!, ki opozarja na izkrivljene podobe v svetu glasbe. Pesem izvaja notranjska skupina Šlajn. Besedilo, ki gre hitro v uho, na simpatičen način izpostavi dejstvo, da je za to, da »imaš glasbeni hit, očitno treba pokazati rit«.
»Ob tem pa sporoča, da moramo pri gledanju in poslušanju glasbe vklopiti tudi možgane ter kritičen pogled,« pravijo avtorji projekta.
Žal je to zelo enostavno dostopen del popularne kulture, ki jo vase srkajo predvsem mladi. Glasbeni videospoti ustvarjajo svet, ki ga mlado, neizkušeno in nekritično občinstvo sprejema kot stvarnost, in imajo velik vpliv na njihovo razmišljanje ter vedenje.
»Projekt in pesem smo že predstavili več kot stotim učiteljicam in učiteljem na dogodku Nestereotipno o stereotipih in bili so navdušeni,« pravi soavtorica projekta Tanja Rudolf iz organizacije Iz principa.
Slovarček
Komad je žargonski izraz za skladbo oziroma pesem.
Provokativno pomeni izzivalno.
Za razmislek
- Kje vse naletiš na goloto?
- Ali res ta lahko prodaja izdelke?
- Kako bi ti oglaševala, kar bi želela?