Kako se odzvati na nestrpnost, celo rasizem v šoli?
O tem in drugih vprašanjih, povezanih z uspešnim vključevanjem otrok priseljencev in njihovih družin v šolski sistem, se danes in jutri pogovarjajo strokovnjaki z različnih področij. Zbrali so se ob zaključku petletnega projekta Izzivi medkulturnega sobivanja, ki smo ga predstavljali tudi v Časorisu.
»V okviru projekta smo razvili in nadgradili veliko uporabnih gradiv in aktivnosti za otroke in odrasle. Kot zelo koristen pripomoček se je izkazal spletni slikovni slovar Interaktivna šola slovenščine. Z njegovo pomočjo se otroci lahko učijo slovenščino na zanimiv in zabaven način,« pojasnjuje Jerneja Šibilja iz ISA instituta.
Zaposleni v vrtcih in šolah, ki so sodelovali v projektu, so po njenih besedah kot zelo uporabne izpostavili še delavnice za spodbujanje vključenosti oziroma občutka pripadanja ter aktivnosti za krepitev osebne prožnosti in za spodbujanje prijaznosti.
»Poleg tega, da smo imeli neposredno pomoč učitelja multiplikatorja, ki je izvajal tečaj slovenščine za otroke in starše in veliko drugih aktivnosti, je projekt šolam močno približal idejo medkulturnosti v vzgoji in izobraževanju. Strokovni delavci smo začeli razmišljati o vključevanju kot širšem pojmu in ne zgolj kot o učenju novega jezika,« dodaja Ivana Majcen z OŠ Tončke Čeč Trbovlje.
Pravi, da so številne spremljevalne aktivnosti pripomogle tudi k profesionalni in osebni rasti ter povezovanju med sodelavci v kolektivu in v lokalni skupnosti.
Primer dobre prakse je Osnovna šola Livada, ki je zaradi uspešnega vključevanja otrok iz priseljenskih družin marsikomu zgled. V njej tudi z glasbo sporočajo, da so vse kulture enakovredne!
Za razmislek
- Kako pomembno je zate, od kod prihajajo tvoji prijatelji?
- Ob katerih priložnostih se v šoli pogovarjate o različnih kulturah?
- Kaj vse je multikulturnost?