V filmih, ki prikazujejo prihodnost, pogosto vidimo leteče taksije, vlake in avtobuse.
Zdaj je Kitajska pokazala, da takšna prihodnost sploh ni več tako daleč. Februarja so tam v zrak že poslali pet brezpilotnih letal.
Letala so avtonomno vzletela, letela in pristala brez težav.
Njihova posebnost je, da za vzlet in pristanek ne potrebujejo običajnih velikih letališč. Podobno kot helikopterji vzletijo in pristanejo vertikalno.
Do zdaj so bili brez potnikov, vendar načrtujejo, da bodo prve prevažali že čez dve leti. Prej morajo opraviti še nekaj varnostnih testov.
Z letečimi taksiji bi namreč prevažali potnike, ki potujejo med mestoma na jugu Kitajske: Šenžen in Žuhaj.
Mesti sta med seboj oddaljeni 50 kilometrov zračne razdalje.
Vendar zaradi dolgega ovinka traja avtomobilska vožnja kar tri ure, let pa zgolj 20 minut.
Letala je izdelala kitajska družba AutoFlight, ki poroča, da lahko leteči taksi prevaža do pet ljudi.

Leti lahko kar 200 kilometrov na uro, z enim polnjenjem pa lahko prepotuje do 250 kilometrov.
Želimo pomagati pri transportu ljudi z izdelavo varnih, tihih in cenovno ugodnih letečih taksijev.
Tian Yu, ustanovitelj družbe
Povezava med mestoma Šenžen in Žuhaj je zgolj začetek, saj namerava Kitajska z razvojem letalskih povezav še nadaljevati.

AutoFlight se ponaša tudi z izumom brezpilotnih letal, ki bi jih lahko v prihodnosti uporabljali pri gašenju požarov.
Za zdaj so izdelali zgolj prototipe.
Slovarček
Avtonomen je tak, ki ne potrebuje pilota, kapitana ali voznika.
Vertikalen je navpičen; poteka od zgoraj navzdol ali obratno.
Transport je gospodarska dejavnost, ki se ukvarja s prevozom.
Prototip je izdelek, namenjen za preizkušanje in izpopolnjevanje pred serijsko izdelavo.
Za razmislek
- Bi si upal peljati z zračnim taksijem?
- Se kdaj voziš s taksijem?
- Katero je glavno mesto Kitajske?
