Finska velja za državo, kjer imajo najboljše šole in učitelje.
Ampak tudi na Finskem nekatere učence njihovi sošolci zasmehujejo, celo tepejo.
V številnih državah iščejo načine, kako zmanjševati in preprečevati medvrstniško nasilje. Ponekod je žrtev vsak tretji otrok. V Sloveniji se po raziskavi inštituta za javno zdravje pretepa skoraj četrtina trinajstletnikov.
Enkraten dogodek otroci zlahka pozabijo, a če jih sošolci trpinčijo več mesecev, se jim lahko poslabša učni uspeh, postanejo depresivni in celo nehajo obiskovati pouk.
Strokovnjaki pravijo, da so Finci razvili učinkovit program za zmanjševanje in preprečevanje trpinčenja, ki so ga poimenovali KiVa. V finščini ta beseda pomeni prijazen.
Otroke učijo, kaj naj naredijo, če opazijo otroka, ki ga trpinčijo. Učiteljev in odraslih namreč pogosto ni v bližini, otroci pa največkrat so.
S pomočjo računalniških igric, ki jih otroci zelo radi igrajo, spoznavajo, kako se počuti otrok, ki ga večkrat na teden zmerjajo, žalijo ali celo pretepajo.
S pritiskom na tipko izberejo, ali bodo liku v igrici priskočili na pomoč, ali bodo povedali učitelju, kaj se dogaja, ali pa bodo izbrali kakšno drugo možnost.
Od tega, kako se bodo odločili, je odvisno, kako se bo igra nadaljevala.
Strokovnjaki že ugotavljajo, da so otroci zaradi programa KiVa bolj prijazni drug do drugega. Tisti, ki vidijo nasilje, pa pogosteje priskočijo na pomoč. Najpomembneje pa je, da so imeli zaradi programa KiVa manj težav tudi otroci, ki so jih pogosto trpinčili v šoli.
[mappress mapid=”4″]
Slovarček
Empatija je sposobnost zaznavanja čustev drugih; denimo njihove žalosti ali strahu.
Za razmislek
- Zakaj je pomembno, da se otroci učite empatije?
- Kaj bi naredil, če bi videl sošolce, ki tepejo sošolca?
- Ali lahko tudi besede bolijo in zakaj?