Učitelj računalništva Uroš Ocepek iz Srednje tehniške in poklicne šole Trbovlje nas bo zastopal na Global Teacher Prize. Zavzema se, da bi računalništvo postalo obvezen predmet v osnovni šoli.
Zakaj ste postali učitelj?
Ker sem v svojih učiteljih imel res lepe zglede. Videl sem, da je to plemenit poklic. Tudi zdaj se jih spominjam in se zasačim, da se kdaj odzovem tako, kot so se oni.
V poklicu vztrajam, ker lahko dijakom pomagam doseči cilj, jih seznanim z znanjem iz preteklosti, ponudim možnost usvajanja sodobnih znanj in jih poskušam pripraviti na prihodnost.
Z zgledom jim želim pomagati izkoristiti potencial pri strokovnem izobraževanju in osebnem razvoju.
Bi računalništvo moralo postati del obveznega programa osnovne šole?
Ključno je, da postane nov samostojni obvezni predmet.
Zakaj?
Računalništvo je prisotno v vseh poklicih. Marsikdo zagovarja, da bi bilo dovolj vključiti le digitalne kompetence. S tem se ne strinjam.
Preprost primer: ena od inovacij, ki sem jo naredil z dijakoma in mentorico dr. Mašo Jazbec, je bila instalacija BCI-slikar: slikanje z mislimi.
Kaj to pomeni?
Uporabnik si nadene kapo z osmimi senzorji, si zamisli eno od ponujenih kretenj čopiča in brez rok, samo z mislimi, naslika abstraktno sliko na digitalno platno.
Če dijaka ne bi poznala osnov strojne opreme, protokolov pri prenosu podatkov in programiranja, potem takšne inovacije ne bi bilo.
Če bi imela le digitalne kompetence, bi jo znala uporabljati, ne pa tudi narediti, popraviti ali izboljšati.
Včasih je bilo pomembno, da si strokovnjak na svojem (ozkem) področju. Danes živimo v času, ko mora biti vsak strokovnjak s čim širšim naborom področij, ki jih pokriva.
Le tako bomo – še posebej naši učenci – konkurenčni v Evropi in svetu.
V skupini RINOS2 smo enotni: ker družba sloni tudi na temeljnih znanjih računalništva in informatike, bi jih morali pridobiti vsi učenci.