Slovenske šole so postale bolj pisane. V njih je namreč več otrok različnih narodnosti, saj so se vanje začeli vključevati tudi tisti, ki so se v našo državo zatekli pred vojno.
19 otrok, ki so v Sloveniji zaprosili za mednarodno zaščito, že obiskuje pouk. Nove sošolce ima tudi en otrok, ki že ima status begunca. To pomeni, da mu je država Slovenija mednarodno zaščito že zagotovila. Tisti, ki zanjo šele prosijo, pa še ne vedo, ali jo bodo tudi dobili.
36 prosilcev za mednarodno zaščito pa še čaka na vpis v osnovno šolo. Največ otrok je nameščenih v azilnem domu in so tako skupaj s svojimi starši ali sorodniki, v kriznih centrih pa je 9 otrok brez spremstva. Štirje so vpisani v šole, pet jih na vpis še čaka.
Na ministrstvu za izobraževanje pravijo, da so šole pripravljene na sprejem novih učencev. Priporočajo uvajanje v dveh korakih. Otroku naj najprej zagotovijo osebo, ki mu bo ves čas na voljo in ki ga bo seznanila z učitelji. Potem pa ga vključijo v razred.
Za uspešno vključevanje je najbolj pomembno, da otroka sprejmejo učitelji. Zato sta potrebna srčnost in znanje. Pri znanju jim lahko pomagajo učitelji, ki so sodelovali v projektih vključevanja otrok priseljencev v šole in razvijanja multikulturnosti. Srčnost pa bodo morali odkriti sami.
Slovarček
Srčnost pomeni pogum in odločnost, pa tudi prijaznost.
Projekt določa, kako se bo nekaj naredilo.
Za razmislek
- Zakaj je poleg znanja potrebna srčnost?
- Zakaj otroci, ki se vključujejo v novo okolje, potrebujejo ob sebi človeka, ki jim bo pomagal?
- Kaj se lahko naučiš od otroka iz drugega okolja?Begunec