Imaš sestro ali brata, sošolca, sosedo ali prijatelja, ki ima avtizem?
Potem veš, da je avtizem med nami in da prinaša mnoge izzive. Poznaš tudi stigmo in osamljenost otrok z avtizmom v vrtcih in šolah.
Zato potrebujemo svetovni dan zavedanja o avtizmu. Obeležujemo ga 2. aprila. Tak dan potrebujemo zato, ker se ti in šola, ki jo obiskuješ, morda soočata z izzivi avtizma.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Zavod za šolstvo starše otrok z avtizmom pogosto napotita na Osnovno šolo Poljane.
Vodi jo ravnatelj Žarko Tomšič.
Kaj naredite, da so otroci z avtizmom sprejeti v razredu?
Najprej prosimo starše, naj povedo drugim staršem, kje so drugačnosti in težave njihovih otrok.
Sledi ogromno dela v razredu, predvsem pogovorov, da je različnost treba sprejemati.
Kaj lahko naredijo učenci, da bi se v razredu vsi počutili dobro?
Morajo razumeti, da smo ljudje različni in da ni vsako vedenje otrok z avtizmom namerno.
Predvsem morajo razumeti njih – otroke in biti potrpežljivi.
Je še kaj pomembno za sobivanje drug z drugim?
Obstaja samo razumevanje in spoštovanje.
Kar je najtežje. Otroci so lahko tudi zelo kruti.
Potrebno je razumevanje staršev, kar ni lahko doseči. In tudi otroke z avtizmom je potrebno učiti sobivanja z drugimi.
Slovarček
Stigma je negativno mnenje o osebi zaradi drugačnosti. Nastane, denimo, ko osebi z avtizmom rečemo avtist. S tem vse njene lastnosti posplošimo zgolj na njeno razvojno motnjo, to je avtizem.
Za razmislek
- S katero barvo obeležujemo dan zavedanja o avtizmu?
- Kaj potrebujeta sošolec, sošolka z avtizmom, da bi se počutila dobro?
- Si slišala za inkluzivnost in kaj pomeni?