Časoris
Vir: Adobe Stock

Ali bodo v šolah prepovedali telefone?

Je na tvoji šoli uporaba mobilnika prepovedana?

Ali učenci to upoštevate?

Takšne odločitve so podprte z raziskavami.

Te opozarjajo na škodljive učinke čezmerne rabe telefonov na zdravje otrok ter njihovo sposobnost učenja in druženja.

Tudi v Sloveniji mladi vse več časa preživite pred zasloni.

Peticijo, ki jo je med prvimi podpisala predsednica republike Nataša Pirc Musar, so pripravili v Centru za trajnostni razvoj podeželja Kranj.

Čezmerna uporaba naprav namreč pripomore h kopici težav:

  • motnjam pozornosti, težavam pri branju in razumevanju snovi,
  • duševnim težavam,
  • zmanjšanju gibanja, kar vodi v čezmerno težo,
  • zmanjšanju druženja s prijatelji,
  • izpostavljenosti neprimernim vsebinam,
  • zlorabam in nadlegovanju,
  • digitalni zasvojenosti.

Šole in vrtci bi morali biti varno okolje, kjer se otroci učijo, ustvarjajo in se družijo. In ne prostor, kjer se poglablja zasvojenost s tehnologijami in povečuje nasilje.

Omejitev mobitelov v šolah je nujna, pritrjuje Mojca Mihelič, predsednica združenja ravnateljev.

Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje pravijo, da je to širši družbeni problem. Prepoved ga ne bo rešila, saj ta na večini šol že velja.

Pripravili so svoje rešitve, ki jih bodo predstavili marca.

Slovarček

Peticija je pisna izjava za ureditev kakšne zadeve. Namenjena je odločevalcem.

Asocialen je, kdor se ne druži z vrstniki in se slabo vključuje v družbo.

Za razmislek

  1. Koliko časa preživiš na telefonu?
  2. Ali ga uporabljaš v šoli?
  3. Koliko se družiš s prijatelji?
Podprite Časoris ozka pasica

Mateja

je novinarka in mama dveh odraščajočih deklet, ki svoj prosti čas najraje nameni športu. Rada ima sneg, še raje valove, najraje pa pleza nekje v naravi.

Vprašanje tedna

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

SMS

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

SMS

Pomagate nam lahko tudi na druge načine: z rednim mesečnim nakazilom, z bančno kartico ali prek PayPala.