Medijska pismenost. Vir: Pixabay
Vir: Pixabay

Nova dajatev za Facebook in Google?

Facebooktwittergoogle_plus

Po podatkih Unesca približno 67 milijonov otrok po svetu ne obiskuje šole.

Nekateri morajo namesto tega delati. Drugim tega ni treba početi, vendar niso zato prav nič srečni. Če se ne bodo šolali, se namreč nikoli ne bodo naučili brati, pisati in računati.

Ljudje, ki tega ne znajo, so nepismeni. V življenju jim je zato lahko zelo težko.

Zadnja leta je takšnih, ki jim je težko, vse več. Zaradi razvoja novih tehnologij namreč velja, da je pismen tisti, ki poleg branja, pisanja in računanja obvlada še digitalno in medijsko pismenost.

Medijska pismenost je širok pojem, ki vključuje na primer digitalno, informacijsko in vizualno pismenost. Pomeni sposobnost kritične, ustvarjalne in varne rabe medijev in medijskih vsebin v vseh možnih oblikah.

Uf! To pa ni čisto preprosto!

V Veliki Britaniji zato prav te dni razmišljajo, kako bi otrokom omogočili, da bi postali medijsko pismeni.

Domislili so se, da bi tehnološka podjetja, kot so Google, Facebook in Twitter, britanski vladi odslej plačevala posebno dajatev.

Ta podjetja po njihovem mnenju namreč sama ne storijo dovolj, da bi zaščitila svoje uporabnike pred različnimi spletnimi pastmi, kot so lažne novice ali enostranska politična propaganda.

Z dajatvijo bi vlada dobila denar za plačilo učiteljev, ki bi otroke učili, kako do različnih medijev in medijskih vsebin kritično dostopati in jih presojati.

Zaenkrat je to še ideja.

Britanski politiki bodo do zime pripravili dokument, v katerem bodo bolje pojasnili potrebne ukrepe. Potem bo sledila razprava, ali je njihov predlog dober.

 

Slovarček

Dajatev je obvezen denarni prispevek.

Propaganda je načrtno razširjanje, pojasnjevanje političnih, nazorskih idej z namenom, da se uresničijo.

 

Za razmislek
  1. Katere aplikacije in družabna omrežja uporabljaš?
  2. Ali meniš, da si medijsko pismena?
  3. Bi se udeležil izobraževanj na temo medijske pismenosti?

***

Rubrika Tehnologija nastaja v sodelovanju s podjetjem A1. Vsebine izbiramo in pripravljamo v uredništvu.

image_print
Facebooktwittergoogle_plus
dajatevdigitalna pismenostdružbeni medijimedijska pismenostmedijsko opismenjevanjeVelika Britanija

Mojca • 9. 11. 2018


Prejšnja objava

Naslednja objava

Dodaj odgovor