Milenijci milenijcem. Vir: Posnetek zaslona.

Milenijci milenijcem

Facebooktwittergoogle_plus

V Gimnaziji Celje – Center (GCC) se te dni veselijo novega uspeha. Dijaki, ki so sodelovali na razpisu »Milenijci milenijcem – nova galaksija idej«, so s svojim filmom postali absolutni zmagovalci.

Razpis sta pripravila Zavod za šolstvo in Fakulteta za družbene vede. Z njim so želeli učence in dijake ob 500. obletnici reformacije in 100. obletnici oktobrske revolucije spodbuditi k razmisleku, kdo so in kam gredo.

Kaj jim pomeni zapuščina obeh dogodkov? Kaj je vizija milenijske generacije za prihodnost in svet? Katera dejanja bi potrebovali danes, da se bo o njihovih razsežnostih govorilo čez 500 let?

Kako je natečaj potekal in s čim so dijaki GCC prepričali komisijo, je opisala članica ekipe Lana Vincelj.

Milenijci milenijcem: kdo smo in kam gremo?

Dijaki drugega in četrtega letnika Gimnazije Celje – Center smo se pod mentorstvom profesorice Ane Pečnik prijavili na natečaj Milenijci milenijcem. S svojim filmskim prispevkom smo želeli spodbuditi naše vrstnike k razmisleku o svetu.

Natečaj je pripravil Zavod RS za šolstvo skupaj z Univerzo v Ljubljani, Fakulteto za družbene vede. K sodelovanju je povabil osnovne in srednje šole. Izhodišče je bil razmislek o nalogah in poslanstvu generacije milenijcev v luči spomina na dogodke in dogajanja v času Martina Luthra in reformatorjev (1517) ter Vladimirja Iljiča Lenina in revolucionarjev (1917).

Ob 500. obletnici reformacije in 100. obletnici oktobrske revolucije smo se tako vprašali, kdo smo in kam gremo.

Kaj nam pomeni zapuščina teh dveh velikih dogodkov in gibanj, kaj je vizija naše milenijske generacije za prihodnost in naš svet in katera dejanja bi potrebovali danes, da se bo o njihovih razsežnostih govorilo čez 500 let …

Tudi naša generacija milenijcev se zaveda, da je prihodnost v naših rokah, in želimo si, da bi uspešno krojili našo usodo.

Zavedamo pa se tudi, da želje ostanejo le ideje, če se ne potrudimo, da bi jih uresničili. Za razmislek smo izbrali filmski medij in v njem preteklost povezali z našo skupno prihodnostjo.

Z ustvarjanjem monotonega vzdušja in naveličanosti, pogostih atributov, ki jih starejše generacije pripisujejo naši, smo želeli prikazati odnos celotne družbe do dediščine človeštva ter podkrepiti mizansceno s trganjem knjig brez izraza čustev.

Kot je Luther pribil svoje teze na vrata cerkve v Wittenbergu, smo mi iztrgane strani iz knjig nalepili na steno, nanje pa napisali pomembne letnice ter jih povezali z rdečo nitjo in tako sklenili sedanjost in preteklost, ki rojevata prihodnost.

Lana Vincelj, članica GCC ekipe projekta Milenijci milenijcem

image_print
Facebooktwittergoogle_plus
Gimnazija Celje - Centermilenijcimladiprihodnostrazpis

Sonja • 23. 12. 2017


Prejšnja objava

Naslednja objava

Dodaj odgovor