fbpx
Časoris
Kakšna naj bo šola v prihodnosti? Vir: Adobe Stock
Vir: Adobe Stock

Kakšna naj bo šola v prihodnje?

Vabljeni k sodelovanju #NAJSola

Kot smo na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport napovedali, želimo prisluhniti vsem mnenjem in predlogom glede načrtovanih sistemskih sprememb na področju vzgoje in izobraževanja.

Skupaj razmišljajmo, kakšna naj bo šola v prihodnje.

Vabimo vas, da predloge posredujete na elektronski naslov: pobuda.mizs@gov.si.

Biti učitelj ni samo poklic. Je mnogo več.

V Sloveniji imamo skoraj 18.000 učiteljic in učiteljev na osnovnih šolah, več kot 6.100 učiteljic in učiteljev na srednjih šolah in okrog 2.600 visokošolskih učiteljic in učiteljev. Več kot 26.700 ljudi z velikim človeškim in intelektualnim potencialom.

V zadnjih mesecih lahko o šoli in učiteljih veliko poslušamo in beremo. V javnosti se sprožajo polemike o tem, kakšen je naš šolski sistem in kakšne učitelje imamo.

Pri tem prepogosto pozabljamo na izjemno pomembno poslanstvo, ki ga opravljajo.

Pričakovanja do učiteljev so precejšnja, pogosto so deležni različnih pritiskov in vsak dan se soočajo s številnimi izzivi. Od njih pričakujemo, da otrokom in mladim na najboljši možen način podajajo znanje in jih obenem vzgajajo, da so nam vsem vzgled, da so vselej polni razumevanja, pozitivni, optimistični, strpni, prijazni, da so kompetentni, pravični, odprti, pripravljeni vsakomur prisluhniti, obenem pa strokovni in avtonomni.

Prav bi bilo, da bi jim v večji meri zaupali in jim priznavali njihovo strokovnost. Za zadovoljstvo otrok sta medsebojno zaupanje in dobra komunikacija med učitelji in starši zagotovo zelo pomembna.

Tako je o poklicu učitelja zapisala Tatjana Kerin, učiteljica matematike na Osnovni šoli Leskovec pri Krškem in prejemnica letošnje nagrade Blaža Kumerdeja.

»Biti učitelj ni samo poklic. Je strast, je veselje in je predvsem pot. Pot zmot in vedno novih stranpoti v iskanju najboljšega približka resnici. Nikoli dokončana pot, torej.«

Dodala je še: »Učitelji moramo razpreti krila. Gojiti svojega pedagoškega duha in ga hraniti z vedno novimi znanji in hotenji na poti do cilja. Kajti samo avtonomen, kompetenten, povezovalen, odprt, razmišljujoč in vsestransko izobražen učitelj si dovoli za ta cilj videti ne najprej predpisanega učnega načrta, temveč predvsem in v prvi vrsti otroka. Učence. Sanje učencev se začnejo največkrat z učiteljem, ki verjame v njih, ki čuti toplo naklonjenost do svojih učencev. Dober učitelj pove, pojasni, prikaže. Le velik učitelj navdihuje.«

In pa: »Ostati moramo kritični, preudarni, razmišljujoči in zahtevni posamezniki, slediti svojemu plemenitemu poslanstvu, da bi lahko s svojimi spoznanji in dejanji bili zgled in navdih šolajoči se mladini. Da bi jih lažje razumeli. In da bi jim lahko nudili čim več, kar jim bo pomagalo odrasti v samostojne, odgovorne, ustvarjalne in razmišljujoče ljudi,« je še poudarila Tatjana Kerin.

Besede, ki jih je vredno prebrati in deliti.

image_print
MIZŠ

MIZŠ

Novice z ministrstva za izobraževanje ekipa sodelavcev pripravlja posebej za bralce Časorisa.

Dodaj komentar

Pomagajte nam

Časoris je brezplačno na voljo vsem otrokom, pa tudi učiteljem in staršem, a ne nastaja brez stroškov.

Če vam je všeč, pomagajte, da bomo lahko še naprej ustvarjali kakovostne vsebine. Postanite Časorisov podpornik!

Pišite nam na donacije@casoris.si in posredovali vam bomo podatke za nakazilo na račun Zavoda Časoris.

Ali pa kliknite na spodnji gumb in vpišite željeni znesek.





Vreme

Ljubljana, Slovenija
Showers
18°C
 

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.