fbpx
Časoris
V koronačasih so se učitelji in starši lahko naučili marsikaj novega, a tudi take stvari, ki jih povezujejo. Vir: Pixabay
Udarni valovi šolanja na daljavo v koronačasih so ponekod povezali starše in učitelje. Vir: Pixabay

Kaj s(m)o se starši naučili v tej »koronski pomladi«?

V času karantene so se starši morali čez noč preleviti v domače pomožne učitelje, temu pa vsi niso bili kos.

Mnogo staršev je nenadoma imelo kar dve službi, poleg svoje redne še šolanje otrok. Nekateri tega niso zmogli; bodisi zaradi pomanjkanja časa bodisi zaradi pomanjkljivega znanja.

Kljub vloženemu trudu vseh – učiteljev, učencev in staršev – tudi učitelji v mnogih primerih niso mogli pomagati otrokom, ki jim starši niso mogli pomagati.

Ob vsem tem so sodelujoči tudi malo »pozabili« na varovanje zasebnosti.

Učitelji in šole so se odločali za uporabo širokega nabora brezplačnih orodij. Mnogi (komercialni) ponudniki v zameno za brezplačno storitev zahtevajo dostop do različnih podatkov o uporabniku (osebnih podatkov, vedenjskih vzorcev, lokacijskih podatkov …). S tem je ogrožena zasebnost in varnost uporabnikov.

Število različnih orodij je povzročalo preglavice, saj vsako orodje zahteva nekaj učenja in privajanja ter ustrezno nastavljanje nastavitev zasebnosti in varnosti.

To jesen se bo verjetno vsaj občasno pojavila potreba po izobraževanju na daljavo, zato je dobro, da se tudi starši pripravijo na to.

Zelo je pomembno, da sodelujejo s šolo pri seznanjanju otrok z osnovami varne uporabe spletnih orodij. Šole bodo pripravile navodila, a brez podpore staršev ne bo šlo.

Z otroki se moramo pogovoriti o primernem vedenju na spletu.

Med šolanjem na daljavo so si nekateri otroci in mladostniki občasno privoščili »šale«. Vdrli so na primer v videokonferenčne sobe, v katerih je potekal pouk. Nadlegovali so udeležence. V enem primeru je prijatelj skupine učencev celo vstopil v konferenčno učilnico, se predstavil kot tehnična podpora ponudnika in dajal učiteljici navodila, kako naj prekine konferenco, ker da naj bi bilo to potrebno iz tehničnih razlogov. Prihajalo je tudi do skritega snemanja konferenc in do objav uspešnih »šal«, ki si jih je tam kdo privoščil.

Prav je, da otrokom pojasnimo, kako je varovanje naše zasebnosti na spletu izredno pomembno, saj so lahko včasih posledice razkritja naše zasebnosti povsem nepričakovane.

Otroci so lahko na primer izpostavljeni posmehu ali nadlegovanju zaradi nečesa, kar so nehote razkrili z ozadjem, ki je bilo vidno v videokonferenci. Dodatno nevarnost za zasebnost lahko predstavljajo tudi različne »videonaloge«, med katerimi razkrijejo tudi podatke o svojem domu.

Pred uporabo aplikacije je nujno pozornost posvetiti nastavitvam zasebnosti. Tiste, ki jih ne potrebujete več, pa raje izbrišite, saj vam morda kljub neuporabi še vedno sledijo.

Za dostop v spletne učilnice naj otroci uporabljajo šolske naslove, saj so naslovi, denimo vaši, če jih posojate otrokom, vidni vsem, ki dostopajo v učilnico. Če so otroci premajhni, da bi znali uporabljati pošto, jim lahko pri uporabi elektronske pošte pomagate.

V času, ko otroci in mladostniki zaradi šolskega dela zelo veliko časa prebijejo za računalniki in pametnimi telefoni, so lahko bolj izpostavljeni različnim oblikam spletnega nasilja. Pomembno je, da se o uporabi spleta pogovarjate v družini in otrokom poveste, da se lahko tudi s težavami, povezanimi s spletom, obrnejo na vas.

Čeprav so otroci na napravah veliko časa, k sreči niso izpostavljeni temu, da bi jih te zasvojile; zadnje raziskave namreč kažejo, da je bolj pomembno, za kaj otrok uporablja naprave kot sam čas uporabe.

Vseeno pa so zelo pomembni odmori med delom. Z zdravstvenega vidika je priporočljivo, da vsak, ki dela z napravo z zaslonom, na 10 minut za 1 minuto gleda v daljavo (npr. skozi okno), da spočije oči, vsako uro pa si vzame 10-minutni odmor, ki vključuje sprehod in razgibavanje.

In kaj smo se naučili?

Predvsem, da se moramo še zelo veliko naučiti, preden se tega ponovno lotimo. Na Arnesu nas je prijetno presenetilo izredno veliko število učiteljev, ki so se poleti vključili v različna izobraževanja in se jim pridružujejo tudi sedaj, kljub hudim obremenitvam ob začetku šolskega leta. Vsem, ki jih to zanima, so posnetki kratkih spletnih tečajev še vedno dostopni.

Kako naprej? V okviru projekta Safe.si smo pripravili priporočila, ki jih najdete na straneh projekta Safe-si. Spremljate nas lahko tu in tam.

shttps://casoris.si/podpri-casoris-s-simbolicno-narocnino/

Maja

Maja

Vreča dela na Arnesu in sodeluje v projektu Safe.si. Želi si, da bi čim več ljudi razumelo ozadja novih tehnologij - da bi bili več kot le uporabniki, da bi bili pametni uporabniki interneta.

Časoris je spletni časopis za radovedne otroke (in njihove starše ter učitelje). Pridruži se nam!

Sledi nam

Naj ti ne bo nerodno, pridruži se nam. V Časorisu smo radovedni, radi spoznavamo otroke in se veselimo novih bralk in bralcev.