fbpx
Časoris
Učenci, ki se počutijo dobrodošli v šoli, se v njej boljše odrežejo in imajo zato boljše socialne in emocionalne veščine. Vir: Pexels
Učenci, ki se počutijo dobrodošli v šoli, se v njej boljše odrežejo in imajo zato boljše socialne in emocionalne veščine. Vir: Pexels

Boljše veščine prinašajo boljše ocene

Kaj je bolj pomembno: trde ali mehke veščine?

Na to vprašanje je vedno težje odgovoriti, saj potrebujemo tako ene kot druge.

OECD je prejšnji teden objavil prve rezultate ankete o socialnih in čustvenih veščinah.

Potekala je med 3000 desetletniki in petnajstletniki ter med njihovimi učitelji in starši.

Izvedli so jo v desetih mestih v Kanadi, ZDA, Kolumbiji, Portugalski, Finski, Turčiji, Rusiji, Južni Koreji in na Kitajskem.

Kaj je pokazala?

Petnajstletniki imajo slabše socialne in čustvene veščine kot desetletniki.

To je popolnoma nepričakovano, je povedal Andreas Schleicher, direktor direktorata za izobraževanje in spretnosti pri OECD.

Prav tako se fantje in dekleta razlikujejo po ocenah svojih sposobnosti.

Desetletnice so pogosteje poročale o svoji odgovornosti in motivaciji za dosežke, empatiji, sodelovanju in strpnosti.

Fantje pa o odločnosti, energiji, optimizmu, nadzoru nad čustvi in odpornosti proti stresu.

Na splošno so desetletniki bolj kreativni in bolj zadovoljni s svojim življenjem kot petnajstletniki.

Namestnik generalnega sekretarja OECD Ulrik Vestergaard Knudsen je dejal, da sta pandemska kriza in ta anketa pokazali, da učenci potrebujejo podporo pri krepitvi čustvenih in socialnih veščin.

»Naša sposobnost, da kritično razmišljamo in sprejemamo odgovornost za svoja dejanja, nas ščiti pred dezinformacijami in napačnimi informacijami,« je poudaril.

Socialne in čustvene veščine, kot so odgovornost, radovednost in strpnost, so povezane z višjimi ocenami v šoli, višjimi plačami in na splošno z bolj zdravim in izpolnjenim življenjem.

Ulrik Vestergaard Knudsen, OECD

Vse to niso osebnostne lastnosti, ampak spretnosti. Zelo malo je treba vložiti vanje, da dobimo prepričljive rezultate. Učence moramo učiti, kako razmišljati kot znanstveniki, ne pa jih učiti samo dejstev in številk, je še dodal Schleicher.

Za razmislek

  1. Ali v šoli dovolj krepite naštete veščine?
  2. Katere veščine so ti pomagale med epidemijo?
  3. Zakaj s starostjo postajamo manj ustvarjalni?

Sandra

Hanžič je novinarka, ki jo ob spremljanju vsakodnevnega dogajanja najbolj veselijo druženje s prijatelji, potovanja in sprehodi v naravo.

Dodaj komentar

Vreme

Ljubljana, Slovenija
Mostly cloudy
23°C
 

Vprašanje meseca

Podprite Časoris

Pomagajte nam ohraniti Časoris.
Brez vas ni nas.

Pošljite sms Casoris5 na 1919 in darujte 5 evrov.

ali

Pomagajte prek PayPala. Uporabite lahko tudi bančno kartico.

Kako še lahko podprete Časoris?

Spletni arhiv Časorisa