Bi morali radirke v šolah prepovedati?

Facebooktwittergoogle_plus

Radirka je hudičev izum, trdi britanski znanstvenik Guy Claxton.

Zaradi nje se, kot pravi, sramujemo svojih napak.

Ko nekaj napišemo in nato zbrišemo, okolici sporočamo, da se nismo zmotili.

V svetu odraslih pa so napake del vsakdanjika, pravi profesor Claxton. In napake imajo tudi svoje posledice. Zato je bolje, da se z napakami sprijaznemo in se naučimo posledice sprejemati.

Otroci se svojih napak ne bi smeli bati , ampak bi se morali iz njih učiti, še poudarja znanstvenik. Ves čas bi morali razmišljati, kako lahko izboljšajo, kar počnejo, namesto da poskušajo čim hitreje poiskati pravo rešitev, da bi izpadli bolj pametni.

Drugi znanstveniki menijo drugače. Prepoved uporabe radirke bi bila po njihovem mnenju pretirana.  Strinjajo pa se, da so trenutki, ko bi bilo bolje, če je ne bi uporabljali.

Pri pouku matematike, na primer, je zelo koristno, če učitelji vidijo, kako otrok razmišlja. Njihovo razmišljanje pa vključuje tudi napačne odgovore.

Če vedo, kako otrok razmišlja, lahko prilagodijo pouk njegovim potrebam in zmožnostim.

Nikakor pa ne bi prepovedali radirke. To bi bilo podobno, pravijo, kot če bi na računalniku ukinili tipko izbriši.

 

Za razmislek:

  1. Ali tudi ti meniš, da bi morali radirke prepovedati?
  2. Kako se lahko učimo iz svojih napak?
  3. Kaj vse bi morali v šoli poleg učne snovi dajati učencem?
Facebooktwittergoogle_plus
napakeradirkašolaučenjeučitelji

Sonja • 11. 6. 2015


Prejšnja objava

Naslednja objava

Dodaj odgovor